|
|
|
|---|---|
-RW- |
har kollat på en 323i-Sedan, imp som bakaxeln är bytt på'n dessutom grillen är den nyare grillen, kan det vara att den har varit med om en kollision? |
|
Låter oroväckande tycker jag! Seriekrock på autobahn? Kolla NOGA upp historiken, ring till verkstäderna som finns med i serviceboken och till eventuella tidigare ägare! Köp absolut inte om det inte känns helt rätt.. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
Rocket Engine |
Det osar ont om den bilen. Som nofx16 nämner så måste den ha varit med en olycka, annars varför skulle man byta bakaxel på en 96 årsmodell bil? Köp en annan är mitt råd. Vad ska du ge för bilen, utr? Men en icke coupé står inte lika högt i pris som en coupé då man väljer hellre en 325 eller en 328. Lycka till! |
|
Här var det negativa inlägg ! Bara för att något är bytt betyder inte att den vart krockad eller liknade ! Har ni tänkt på att ägaren kanske ville ha en nyare front istället för den gamla vanliga (precis av samma anledning en del monterar M3front på sina 316:ns) ? Att bakaxeln är bytt är väl inte så farligt, det kan faktiskt vara så att det varit något konstruktionsfel, eller liknade ! Döm inte ut bilen bara för att ni läst ett inlägg som saknar värdefulla fakta (miltal, skick mm) som i detta fall ! _____________________________________ Länk |
|
| Braxen: jag dömde inte ut bilen, utan uppmanade bara -RW- att kolla upp den lite extra noggrant! Det är bättre att vara lite extra försiktig innan man köper än att sedan stå där med en bil man inte är nöjd med. | |
Rocket Engine |
Braxen/ jo visst man skulle kunna tänka sig o byta till finare kjolpacket med mera men att byta bakaxel på en 96a känns väl ändå skumt. Vadå konstruktionsfel? på en 96a!!!!! Kom igen. |
|
Rocket Engine ! När var bakaxeln bytt då ? Eftersom han inte nämner det så kan man ju inte veta eller hur ? Vet du hur långt den har gått ? Vet du hur den ha körts ? Omöjligt att avgöra något när man inte vet ett skit om bilen förutom att det är en 96 och bakaxeln har bytts ! _____________________________________ Länk |
|
Rocket Engine |
Braxen/ han skriver import. Vad tror du att en sån har gått? den kan inte ha gått under 10 eller hur? du menar alltså ju mer bilen går desto sämre bakaxel! på en 96a. Om du ser min 325a så tror du att bilen är helt ny:))))) |
|
Rocket Engine: det braxen menar är nog att bilen kan ha gått 40.000 mil utan att vi vet om det, inte för att det är så sannolikt men men.. Håller med Braxen om att det inte alls är säkert att bilen är krockad bara för att bakaxeln och fronten är bytt, men håller fast vid att man ska kolla upp en sådan bil stenhårt. Personligen hade jag inte vågat köpa... /Kalle |
|
|
Alla BMWbilar i Sverige är import, det finns ju ingen svenskttilverkad BMW =) Kompisen köpte en bil engång i tiden (gubbkörd) som inte ens hade 10000mil på mätaren (äkta mil) ! Den bakaxeln höll i 4dagar ! Jag däremot har haft en likadan bil, fast med turbo och över 30000mil på mätaren som plågades varje dag i flera månader med fullt laddtryck (peakade 2bar ibland)! Bakaxeln höll ! Kan du nu förklara hur detta kan komma sig ??? _____________________________________ Länk |
|
|
Läckande packboxar vid bakaxel och växellåda är inte ovanligt på E36! Det kan vara så att någon har missat ett sådant läckage och kört torrt i bakaxeln med haveri som följd. Dock ringer det en varningsklocka hos mig när man hör att bakaxeln är bytt. Gör en grundlig kontroll av vad den bilen har varit med om! Mvh |
|
Rocket Engine |
Braxen/ Är du säkert att bilen hade gått mindre än 10!? Jag tror att gubben lurade din vän. |
|
Det var äkta mil på mätaren ! Kompisen har känt gubben väldigt länge och dessutom så var det bara gubben som ägt/kört den sedan den kom från fabriken ! _____________________________________ Länk |
|
Rocket Engine |
Braxen/ Var det också en BMW? isf håller jag med "Johan B". |
|
Inget läckage ang olja eller så ! Kompisens bakaxel var fräsch inuti, förutom att ett av diffdreven inte satt fast ! _____________________________________ Länk |
|
|
Byte av bakaxel pga konstruktionsfel låter väl inte så omöjligt. Väldigt många Bmw lider av "dunk" i bakaxeln vid växling, vissa kanske upplever det så frustrerande att man också byter ut denna. En del E46:or har bytt bakaxel pga av bristande kvalitéer vet jag, för att inte tala om hur många länkarmar som bytts! :) -------------------------------------------- Länk |
|
-RW- |
Tack för alla svar. Såg att ni undrade hur mycket bilen hade gått. 7000mil. bilen är 96a och det sitter en 97a bakaxel på den! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.