|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa en g31, och tänkte komplettera med en lastrumsmatta. Alltså, plastmatta som skyddar golvet i bagageutrymmet. Har inte kollat än vad original kostar, vet någon? Antar att det är väldigt dyrt dock, och söker helst ett billigt alternativ runt 500kr på nätet. Någon som har hittat ngt? | |
|
Det brukar väl ingå (ej gratis dock) ett sådant i köpet? Visst tar det lite mer betalt för det men att jaga en 1000-lapp i en affär mellan 400 000 - 500 000kr... orkar man ens det? Skriver med ödmjukaste ton om det inte framgår |
|
| Köpte original från leebman i tyskland, kostade 1200. Nöjd. | |
|
Kan man spara 500kr så gör jag gärna det. Om det sker i samband med att jag köper en bil för 500k eller en korv med bröd för 10kr spelar väl absolut ingen roll. 500kr är fortfarande 500kr. |
|
|
Har haft en gammal filt i bagaget under alla mina närmare 40 år som bilägare. Funkar ypperligt, lätt att ta ut och ruska av ev lort. Man kommer åt allt i alla praktiska utrymmen i bagaget och det är jättebillig, nästan gratis. |
|
|
Filt funkar säkert bra med, men jag vill ha en lastrumsmatta i plast. Det har jag alltid haft och det har fungerat mkt bra. Har haft både original och eftermarknad på olika bilar men alla har funkat kanon. Förresten, en matta till f11 är man säker på att den inte funkar till g31, eller? |
|
|
Finns det inte att klippa till själv på Biltema eller liknande? Jag håller mig också borta från så dyr korv med bröd :) |
|
| jula har en matta man kan klippa till, kraftig gummi, 200 pix | |
|
Något fel på BMW original? Länk Länk Vid nybilsköp bör det gå att deala fram ett bättre pris, annars har man 10% rabatt hos många BMW handlare som BMWCS-medlemskap. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Något fel på BMW original? Länk Länk Vid nybilsköp bör det gå att deala fram ett bättre pris, annars har man 10% rabatt hos många BMW handlare som BMWCS-medlemskap. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tips: Länk Länk |
|
|
Jag tror jag har liggande i garaget till F11 som du kan få köpa till bra pris om det är intr. /Anders |
|
|
Kollade Jula, den såg bra ut men hade tyvärr utgått ur sortimentet. Fanns på biltema för 279 som man klipper själv, får nog bli den. Bmw org är orimligt dyrt tycker jag. EBay-länken låg ju på samma pris |
|
| Och f11 - antar att den inte passar på g31? | |
|
Någon som har originalmattan till G31 som kan säga om den är i gummi eller plast? Har en original i F11 och den är lite för plastig. I X5an har jag en formad Polsk sak från Rezaw i gummi. Den är mycket bättre än originalet men tyvärr tillverkar de inte den modellen till G31. :( Någon annan som har tips på bra matta till bagaget på G31? |
|
| Jag har original i min, den är i någon gummiliknande plast med någon högfriktionsbeläggning som gör att saker inte vill halka runt på den. Den bjöd dem på när jag köpte min bil. | |
|
OK! Får åka och kolla hur den känns. Har ofta verktygslådor och kartonger i bagaget och det vore bra om de inte åkte runt allt för mycket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.