|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte en E39 Touring för ett tag sedan som då hade stått parkerad i ca 2 år. efter att brukat bilen dagligen i 2 veckor så började kupéfläkten gå av sig själv trots att bilen var avstängd. Jag googlade då och alla trådar jag hittade sa att man ska byta effektsteget, så det gjorde jag. Nu går fläkten i mellan 10 sekunder och 30 minuter efter att jag startat bilen, sen helt plötsligt så stannar den. För att få igång fläkten igen så måste jag starta om bilen. ibland så pulserar fläkten istället för att stanna helt. Ställer jag upp fläkten på max så stannar den direkt... Någon som har några teorier? Högst oskönt att köra utan kupéfläkt så här års. | |
|
Hej Har liknande problem. Jag misstänker relät, men på min -02 sitter inte relät (vinrött) innanför handsfacket som "det borde". Har du luskat ut var problemet var/är? mvh Claes /cg |
|
|
Här finns det lite läsning: Länk FAF |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Jag hade exakt samma symptom på min e39:a. Vi start går fläkten igång för att efter ett par min börja pulsera. Omstart triggar igång fläkten igen men pulseringen kommer inom kort igen. Ett nytt effektsteg löste mitt problem. |
| Lösningen i mitt fall va att köpa ännu ett nytt effektsteg, det första jag köpte måste vart trasigt. | |
|
Det kan ju också vara fel på klimapanelen som styr det hela. Har för mig att fläkten går på typ halvfart hela tiden om man kopplar ur klimapanelen. Jag körde utan klimapanelen några dagar för några år sen. Du skulle ju kunna testa det, Den Blå. Men som sagt absolut vanligast är effektsteget. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.