AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
655

bakaxellagring e30

Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Hej, fick nedslag på besiktningen med informationen: Bakaxellagring vänster defekt.
Vad är detta och hur byter man den?

Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Ingen med erfarenhet?
Co
42
Cordobez
BMW 318I -88
Det är förmodligen det utgående lagret i bakaxel klumpen som håller på att ge upp. Det är inget som jag rådet dig till att byta själv, det är ett rent h-vete. det är särast att lämna in den till en som kan bakaxlar. det är värt pengarna.
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Är det inte det så kallade silentblocket i bakvagnsbalken de avser?
På verkstad kostar det runt 1500-2000 kr att byta båda sidor tycker jag mig ha sett här på forumet.

Bilprovningen brukar väl inte anmärka på drivlinans skicka annat än utsläpp?

/Per
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Pratade prcis med bilprovningens tekniska avdelning. Det verkar som jevlar säger att det är silentblocket. Teknikern tyckte att det var en "jävligt luddig beskrivning" och trodde att det gällde infästningen av bakaxeln, dvs silentblocket.

Tack för svaren
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Så du har gått och handlat 323 utan att säga till mig? Var det inte meningen att du skulle skicka vidare sådana bilar;)

// Anders
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Aldrig mer silentblocksbyte!!!
På mektipsen står det"vrid lite fram och tillbaka så ska du se att blocket lossnar".

På min bil var det NIX OCH NEJ!!
Innerdelen lossnade, men hela det yttre gummihöljet satt som berget. Verkade som om det hade på något vis vulkat fast i metallen. På med borr, skruvmejsel, spetstång och laddat med rejält med svordomar. Avsluta med slipning meddelst Dremel.

Avråder bestämt för alla hemmamekare att göra detta när det är så billigt på verkstad.

ALDRIG MER!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.