|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa F11 och undrar om det är värt att lägga 40.000 kr mer på en facelift? Är det stor skillnad i komfort, körglädje osv? | |
Pe 49 F11 LCI 520dAT -15 M-Sport xDrive
F11 520dAT -12 M-Sport (Såld) e91 335iAT -07 M-Sport (Såld) e90 320i -06 M-Sport (Såld) |
Jag har haft både Pre LCI och äger nu en LCI. Skillnaden är väl inte gigantisk men motorn i mitt fall har väl cirka 6 hp mer, säkert något annat också som jag inte vet. I övrigt är det väl mest kosmetika och det är för värt mycket för min del. Bilen känns betydligt modernare, nyare UI i iDrive. Snyggare säten och ratt. Utvändigt är den också snyggare enl. mitt tycke. Om det är värt 40`kan du bara själv svara på. Komfort och körglädje tror jag inte skiljer så mycket mer än att det känns mer härligt att köra en mer modern bil. |
|
Kosmetika - så det handlar mest om smak där. Däremot om du ska köpa en diesel kan Euro 6 rening av motorn göra skillnaden vart du får köra framöver. Vet inte om det följer LCI, men syns t.ex. i transportstyrelsens app. |
|
| Facelift på F10/F11 var ju lite mer än kosmetika, hände en del under skalet också. Chassit ändrades och det ska bla ha gjort bilen tystare. Sen gör ju den nya M-ratten i sig att det är värt att satsa på en facelift, den "gamla" är hemsk... Men det är klart att pre-lci också är bra bilar! Värt el inte, som alltid upp till var och en. | |
| Som redan sagts, om du funderar på diesel så kan det vara värt en del pengar att köpa en Euro6-klassad bil. | |
|
Jag har ägt en F11 pre LCI och äger i skrivandes stund en F11 LCI. Håller med förgående talare, mest kosmetika uppgraderingar. Det jag gillar med LCI: *Adaptiva LED (kanske gick att få pre-lci men jag hade inte det) *Digital instrument display *Euro 6 i och med dieselförbudsprat. *Nya M-ratten Dock har jag haft mer problem med min LCI kontra pre-LCI. Knarr från instrumentpanelen (fixat på garanti, fick riva ut hela instrumentbrädan) Knarr från insynsskydd vid ojämn väg (ej fixat eller påpekat hos verkstad) Knarr från lister. (ej fixat) Lane change warning går igång(dvs ratten börjar skaka och lampan på backspegeln blinkar) när man använder blinkers i rondeller om någon bil är i döda vinkeln. Denna funktion går även igång på bilar som ska in i rondellen(om dom står för nära körfälten i rondellen). Ratten skakade inte på pre-LCI när någon låg i döda vinkeln och man använde blinkers. Detta är sjukt störande om man inte är medveten om "problemet". Om du väljer 3l motor och LCI, då får du mycket utrustning till ett "förmånligt "pris i och med Innovation Edition. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.