|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en fråga som ingen verkar kunna svara på? Jag önskar montera in ett aux-uttag i min bil och har varit i kontakt med flera olika aktörer. De som servat mig bäst är schmiedmann som plockat fram att denna aux från BMW Orginal skall fungera med min bil: Länk Schmiedmann kan dock inte lämna någon garanti att det fungerar med mitt DSP-system aka Harman Kardon. Har någon vetskapen om detta funkar med originalsystemet? Om inte ens schmiedmann vet, vem vet då? Förhoppningsvis någon här på Autopower :)? | |
|
Hej, omöjligt att säga vilken du ska ha utan att veta vad din huvudenhet heter, SA??? nånting. Läs mer i denna PDF: Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej! Ursäkta det skulle jag givetvis skrivit. Jag har Business Stereo utan CD-växlare (om det spelar roll). Fattar det som att det borde vara SA 661+650. Vänliga hälsningar Axel |
|
|
Har du navi?! osv lite mera info hade ju inte skadat,ifall du nu vill ha hjälp!!!!! bara att googla tar max några minuter Länk |
|
|
Kan förtydliga att Schmiedmann går i god för att den passar min bil, med andra ord är den fullt möjlig att installera rent tekniskt. Schmiedmann säger att man endast behöver komplettera med kodning av bilen efteråt för att funktionen ska funka. Frågan är om den funkar med DSP och det säger Schmiedmann att de inte kan hitta någonstans. Jag är väldigt mån om att min ögonsten bibehåller sitt orginalutseende och att harman kardon anläggning får vara kvar. Tycker det är väldigt märkligt att det inte går att utläsa någonstans om det är kompatibelt eller inte. Sätter mitt hopp till er på forumet nu! Vänliga hälsningar Axel |
|
| Länk | |
| du borde hitta vad du söker på ebay | |
|
Bianca: Vart kan du se att den fungerar med DSP-systemet? Att det finns kablar likt den du länkar vet jag redan. Finns det ingen på forumet som har harman kardon systemet i sin bil och installerat något liknande som kan ge en vittnesuppgift om det fungerar? Vänliga hälsningar Axel |
|
|
Har inget med dsp att göra. Har bara med huvudenheten att göra. Kodning behövs ej. Finns din huvudenhet med i PDFn jag länkade till och bilen ör byggd från och med 09/02 så kommer det fungera. Mvh Ola |
|
| Tack Ola, har du åsikt om att köpa BMW Orginal mot den som Bianca länkande till? | |
|
Ta vilken som. Fungerar säkerlt fint båda två. Mvh Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.