|
|
|
|---|---|
|
Länk Annonsen verkar spela helt oskyldig men kollar man upp bilen på t.ex. www.car.info så får man fram detta: VIN: WBAUC73518VF24717 Länk "2014-07-14 Junk & Salvage To be determined in USA" "2014-08-21 Mileage reported 165,820 km" Och nu är den alltså 3år och 6mån senare till salu med endast 9000mil..? Varför försöker folk sälja dessa bilar när det är barnsligt enkel att kolla upp på nätet? Från annonsen: "Går otroligt fint i motor och låda, inga konstigheter alls" | |
|
Här är en rapport som går att få via Biluppgifter helt gratis: Länk |
|
|
...eller via carinfo: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Länk | |
|
Kanske skicka bilden till säljaren. Vet han om det...? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Skickade nyss en länk till denna tråd till honom. /Lennart |
|
|
Om man kollar regnumret här Länk och med hjälp av mail och bankid tar reda på de tidigare ägarna finns det en röd tråd? Mvh Asken |
|
| Står ju att det inte är några konstigheter i annonsen... | |
|
Ja, den ser riktigt mysko ut! Har t.o.m varit en vända till Litauen ser jag, luktar illa på riktigt det. |
|
|
Har han svarat eller reagerat på något sätt på länken som skickades till honom? Om de nu finns tillräckliga underlag för detta så går de väl att anmäla annonsen? Synd om någon köper den som inte vet om detta. |
|
|
Varken olagligt att sälja eller annonsera bilar som varit krockade och är lagade. Den där bilen skulle garanterat lagas i Sverige också, skillnaden är att ni inte skulle få reda på det. Mätarskruvningen blir en bevisfråga vem som känner till vad. Inte olagligt att sälja bil med felaktig mätarställning heller tyvärr. ------- //Lövet |
|
|
@Haas m fl: Eftersom annonsören skrev "inga konstigheter", frågade jag honom om han kände till det som framkommit här i forumet. Och länkade. Ingen reaktion alls, varken till mig eller här, vilket kanske indikerar att säljaren är medveten om både reparationer och mätarskruvning. /Lennart |
|
|
Det allra tydligaste varningstecknet på bil med fuffens historik är väl att bilen säljs med bara en nyckel. Varför det tro? Jo, sannolikt för att den andra nyckeln har registrerat en mängd åtgärder på bilen som ägt rum mellan 8500 och 14 500 mil, såsom vanlig körning, service bromsskivor med mera... Eller för att den är stulen och ful-reparerade och det ena med det tredje... |
|
|
Han kanske bara har tappat den? *drumroll* __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
|
Jo, så KAN det ju faktiskt vara... Men en normalt försiktig Bmw-förare som tappar en nyckel går ju genast och köper en ny, eller hur? Åtminstone gör jag det för om jag tappar den andra så är jag rökt. Den troligare förklaringen till att det bara finns en nyckel är ju att den har dålig historik... Och oftast är verkligheten enklare än man inbillar sig. |
|
|
Denna 135a var tidigare utannonserad från en firma i Hässleholm, då liksom senast stod det 8-9000mil. Jag skickade då länk med salvage och mätarställning vid salvage i USA till firman. Då uppdaterades annonsen under en kort tid till det rätta(?) men tydligen så kom den ut igen senare med den felaktiga mätarställningen.... och "nya" ägare. |
|
|
Jupp. Syns tydligt här: Länk Bra att den varit ute med rätt mätarställning i Sverige så det loggas på car.info ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.