AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.218

Passagerardörr låses inte upp med nyckel

Lu
3
LukasJ
320ci -01
Hej
Jag har ett problem med centrallåset på min e46 320ci. När jag låser upp med knappen på nyckeln låser förardörren upp sig men inte passagerardörren utan den behövs öppnas inifrån. Det funkar bra när jag låser med knappen på nyckel så problemet är bara när jag ska låsa upp den. Tänkte kolla om det är någon som vet vad som är felet
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Troligen GM5-modulen (general module) som är trasig i reläet som styr öppningen.
Vanligt fel och det finns firmor som lagar modulerna genom att byta relä.

Det är ett pilligt lödjobb och har man inte 100-koll är risken mycket stor att man bränner sönder kretskortet när det ska lödas...

Ett alternativ är att byta modulen mot en bättre begagnad, men då är det viktigt att du får en modul från en bil med samma utrustning.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
lu
53
lucifer579
325i E90 -09
Och det är inte relaterat till kyla? Hade det problemet på min förardörr i förra bilen på vintern. Jävla meck att ta sig in på morgonen genom passagerardörren, hoppa över växelspaken och sätta sig :)
Hej,

Låsmotorn i dörren är också misstänkt. För att kunna utesluta denna eller den modul, som Johan B nämner, blir det till att lossa dörrsidan och mäta vid kontaktstycket, till exempel enligt mitt mektips här:
Länk

/Lennart

EDIT: Om det skulle visa sig att strömmen inte når fram till låsmotorn, finns det naturligtvis anledning att kontrollera andra ställen för avbrott, t ex kontaktstycket mellan kaross och dörr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.