|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har lite problem med pano taket på en E61 som det vanligt är vägrar den tilta ner bakre luckan och testat resettat men drar ej ner den bakre luckan efter att den blivit tiltad. Men iallafall när man vevar stängt den manuellt så går det bara att veva ner den främre delen från tiltat läge till normalt. Men det går bara att veva upp och ner tilten så det går inte att få upp den främre delen manuellt. Jag kan alltså inte öppte hela taket med veven det går bara att tilta den upp och ner och skulle behöva få upp hela taket. | |
| Har någon en ide vad det kan vara så får dom gärna dela med sig har justerat skenorna testat båda motorena . | |
|
Det finns mycket om det problemet på YouTube. Bara att söka. Några exempel: |
|
|
Hej sent svar har tyvärr jobbat borta. Har sett allt det där och planerat att göra snabb fixen och ta bort bakre funktionen men . Jag kan endast tilta den upp och så går den ju inte ner. Och det är det enda som funkar kan inte köra back eller fram själva luckan så att jag kommer åt att kapa bort det som behövs. Hade urkopplad batteriet ett tag och har försökt med resetten men då öppnar den tilten det första den gör och så fastnar den där. Så lyckas bara öppna tilten och inget annat. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Se till att få den stängd ordentligt och låt den sedan vara, urusel konstruktion med en massa plastskenor o dylika ting . Hade nån krånglande inne för några år sedan BMW ville byta hela kassetten för DYRA pengar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.