AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.263

Bilen går varm

wa
165
walle83
540i sedan-99
Bmw m5 e34 -94
Hej min Bmw 335i e91 lci gick varm idag.
Fick varning motor överhettad stanna svalna av den.
Vad kan det vara?
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Elektriska vattenpumpen brukar gå sönder mellan 15000 och 20000 min höll nästan 15000 mil bytte termostaten också i samma veva
wa
165
walle83
540i sedan-99
Bmw m5 e34 -94
Ok vad hittar man en så bilig?
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
autodoc, runt 4500kr för termostat+pump.
wa
165
walle83
540i sedan-99
Bmw m5 e34 -94
Bytte vattenpump nu går den som den ska!
dh
11
dhaglund
325i E90 Touring -06
Hade precis samma problem för 3-4 år sedan och runt 4000mil på min 325i E90 -06, bytte pumpen och allt vart frid och fröjd MEN....

Nu häromveckan fick jag samma symptom, värmen försvann inne i kupen och efter en stund tändes Orange varningslampa för hög motortemp. Provade att aktivera luftningsfunktionen genom att bla hålla ner gaspedalen, inget liv i pumpen. Kopplade upp mig med INPA eller om det va DIS och aktiverade vattenpumpen direkt, inte heller då startade den, fanns även ngn felkod kopplad till vattenpumpen, minns inte vilken.

Tänkte att det va ju märkligt att vattenpumpen redan skulle gett upp men beställde en nya iaf och bad senare en verkstad att byta den. Verkstaden påstod att en kabel eller kontakt i närheten av pumpen behövde bytas vilket de fick göra.

Efter ngr dagar med andra arbeten på bilen hörde de av sig och sa att bilen fortfarande går varm och att deras elektriker nu hade gått på semester och skulle vara borta en månad... dålig timing...

Så min fråga är nu, om det inte är vattenpumpen, inte heller ngn trasig säkring i handsfacket, vad kan det då vara? finns det ngn annan säkring som sitter i något annat utrymme som påverkar vattenpumpen, kan det vara utgången på ECU'n som gett upp, kabelbrott, vanliga ställen, tips, förslag?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.