|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tänker köpa en nyare bil. F10 528 eller 535, 2010-2011. I den prisklassen så har bilarna gått mer en 10000 mil. Vågar man köpa en bil som är över 8 år gammal eller över 10000 mil? Måste man köpa extra garanti eller får man någon typ av garanti av återförsäljaren? Jag är rädd för att det blir något fel på drivlinan och då har man ingen maskinskadeförsäkring efter 8 år eller 10000 mil. Tack för alla svar! IL | |
|
Aldrig använt maskinskadeförsäkring trots att jag ägt begagnade bilar i 15 år. Var det svar på din fråga? ;-) ------- //Lövet |
|
|
"Vågar man köpa en bil som är över 8 år gammal eller över 10000 mil?" Ja! --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
IF Stor Bilförsäkring täcker upp till 10 år och 12.000mil, men 12.000mil når du väl snabbt. |
|
|
Jag vet inte om F10:an har några typfel. Om inte borde det vara lugn. Har själv en E91:a 2010:a som snart har gått 10.000mil. Var inte hos Biliagroup i Borås och en mek lyssnade efter missljud från kammkedjan, som väl är E91 320d 2010:s typfel. Meken hittade inget konstigt. |
|
|
Tack för era svar. Är lite orolig för att jag hade problem med min 530 E60 med N53 motor( tändspole, nox sensor,spridare). IL |
|
| Folksam har 10 år och 12000mil, 3000kr i självrisk eller 1500 om du väljer stor bilförsäkring. | |
|
Jag har en följdfråga på detta med maskinskadeförsäkring: När man tecknar försäkring på en bil så frågar aldrig försäkringsbolagen om hur långt bilen har gått. Alltså vet dom inte om maskinskadeförsäkring skall ingå eller inte. Jag tycker ju att det borde påverka premien! Eller kan det vara så att dom hämtar dessa uppgifter från transportstyrelsen (besiktning)? Jag misstänker tyvärr att jag tex med min 2013 och 14000 mil får betala samma premie som om den endast hade gått 4000 mil, men att jag inte kan utnyttja maskinskadeförsäkringen om det skulle hända något! |
|
| Tänk också på att konsumentköplagen alltid gäller. Det kan inte försäljaren förhandla bort. Även om du skrivit på att den inte ska gälla så är det ogiltigt, den gäller ändå. Dock ej vid köp av privatperson. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.