|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo, men kontot skapas enbart baserat på email. Ingen identitet, och Blocket vet inte heller (exakt) vem du är*. Wayke kräver e-leg och kan därmed allas identiteter. Jag vet dock inte hur mycket det skyddar till slut. Folk stör sig på att andra är jobbiga att göra affärer med, inte rena bedrägerier. * Men de har mycket bättre koll än folk i allmänhet tror. ------- //Lövet |
|
|
Jag sålde nyligen min Polo TDI -12 på Blocket. La ut den vid lunchtid en måndag och fick ett 20-tal svar under eftermiddagen där jag uppfattade 4-5 som seriösa. En av de seriösa, en medelålders man och hans dotter i 20-årsåldern, bad om att få titta på bilen samma dag. De kom, provkörde en kort sväng och tog sedan bilen utan något som helst prut (66000 kr, varken för dyrt eller för billigt för en Polo med ~8700 mil på mätaren). Fantastiskt smidig affär! /Masten |
|
|
Testa sälj en äldre BMW i 50tkr klassen. Där händer det grejer kan jag lova i mejlkorgen. ;-) Men nä, så svårt tycker jag inte det är heller. När någon väl hör av sig som klarar av att skriva med stor bokstav och skiljetecken så är man i regel i hamn. Resten får man bara ignorera helt enkelt. ------- //Lövet |
|
| När jag sålde min 325i -05 i våras var det märkligt få oseriösa som hörde av sig. Några skambud, men de var inte många. Och som vid de ca tio sista blocketförsäljningarna, första som kom och tittade köpte den. | |
|
Exakt. De som väl bemödar sig att komma och titta på bilen är väldigt intresserade. För mycket stök att åka bara för skojs skull på Blocketannonser. Ska till en väldigt speciell bil då. Om någon undrar var de riktiga stolpskotten håller till numera - ta en titt i de stora Köp&Säljgrupperna på Facebook. Man blir mörkrädd... ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.