|
|
|
|---|---|
|
Hej! Häromdagen så körde jag hem efter E4 och varenda bil och lastbil blinkade åt mig. Blev ju galen tillslut. Halvljuset låg markant högre än vanligt. Ställde in bilen i varmgarage några timmar, och vips så låg nivån rätt igen. Nån som råkat ut för detta? Bytte förra året staget i framvagnen som sköter höjdjusteringen, så det är nytt. Men kan det ha frusit, eller vad tror ni? Finns det nåt annat som kan frysa och orsaka lyset att ligga högt? | |
|
Finns ju ett stag och nivåsensor i bakvagnen också... Kanske ska börja kolla stagen och sensorerna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har du undersökt kablarna till sensorerna speciellt bak har en förmåga att nöta sönder kabelhöljet med dansande lyse som följd, och ta bort hela innerskärmen för att verkligen säkerställa att hela kabeln är oskadad. | |
|
Aha, var sitter det staget? Har ju en X1 E84 - som delar mycket med E90. Nån som vet var jag ska kolla? Ser staget ut ungefär som det i framvagnen? Vad är det för sensorer ni menar? Lyset dansade inte på nåt sätt, utan låg bara konstant högt under 5 mils körning. Och nu ligger de på rätt nivå igen, så jag kanske inte behöver bry mig. Men jag skulle ju vilja undvika att det händer igen, om det är nåt som är på väg att ge upp. |
|
|
Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Ska kika om jag kan hitta stag 37146752797 bak nånstans... | |
|
Sensorn är *dosan* som ena sidan av armen är fäst till. Staget sitter höger bak vid nedre länkarm har jag för mig. Bara o kolla lite runt fjäder länkarmar höger bak. Spraya lite WD40 in i fästena. Rätt vanligt att dom kärvar lite. Staget är helt i plast där bak! |
|
|
Två stag hittar jag som stämmer med utseendet enligt art nr, ett på varje sida. Så att spruta wd 40 kring infästningarna ska kunna förebygga liknande hickups alltså? |
|
|
Har du både höger och vänster bak? Skumt jag har har då inte sett något vänster bak på min kärra. Och enligt :Länk ska det bara sitta ett på din. Jo jag blev varse av en BMW mek att smörja. Spruta som skrivet lite in i infästningarna. |
|
|
Haha, den här tråden blir mest ett samtal med mig själv... De två stag jag först hittade hörde nog till någon krängningshämmare eller dyl. Men sen hittade jag den lilla sensorarmen, på vänster sida bak. Smörjde med wd40 in i lederna på den lilla plastpinnen. Kanske inte gjorde till eller från, men men. Förhoppningsvis så fortsätter lyset att ligga rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.