AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
377

bilen äntligen lagad efter knutstorpsträffen

Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
var och äntligen och hämtade min bil som stått på Förenade bil i Malmö sen träffen (ca 7 veckor).

jag blev knuffad lite bakifrån vid inbromsning precis före startrakan (en M3 E30 hade snurrat och stod ivägen), bilen bakom som var en sån där modern bil med ABS och kunde inte bromsa lika hårt, och då går det som det går!

så efter lite riktbänk och lite färgsprut och 23455kr senare rullar pärlan igen.....och jag är jättenöjd med jobbet förrutom att det tog 7 veckor.....

www.moffa.nu
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Betalade du själv??

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Saftig räkning! Gick det på försäkringen? Annars var det väl kanske värt nöjet att få köra på bana? =)

Längtar tills jag har sålt min förbannade skitbil så jag också kan hänga på och ha skoj utan att behöva komma runt på en varvtid +3 min =)
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
försäkring tycker väl inte körning på bana..eller??

----------------------------
Finns på icq: 60288954

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
det gick på motpartens försäkring. dock gäller den inte på bana.....:) så jag betalade inte ett öre. tur i oturen.

www.moffa.nu
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Den gäller väl inte på bana om man tar tid eller hur är det?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
acey, du har rätt. Sist jag var på Kinnekulle ringde jag LF innan och hörde mig för om att köra på bana, försäkringen gällde så länge det inte handlade om tävling eller tids tagning på banan.

Mvh Abbe
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Det brukar stå något i stil med:
---
"Försäkringen gäller inte:
Om händelsen inträffat under tävling med fordonet, träning för sådan tävling eller vid hastighetskörning under tävlingsliknande former, såvida inte särskilt avtal träffats."
---
(Källa: Trygg Hansa motorfordonsförsäkring, Allmänna villkor, Vagnskadeförsäkring)

Det kan tolkas som att vagnskadeförsäkringen inte gäller vid exempelvis rödljusrace eller liknande om försäkringsbolaget hävdar att det var tävling eller tävlingsliknade former. Bana eller ej är alltså ointressant.

Trafikförsäkringen verkar däremot inte ha något sådant undantag. Men den gäller ju å andra sidan inte skador på det egna fordonet mm.

Möjligheten att få ersättning vid skada på fordonet är alltså ytterst begränsade så fort man befinner sig på bana eller depå som jag ser det. Det är värt att tänka på för de som kör på bana.

Mvh
Tommie
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.