|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag menade inte att den är mindre värd p.g.a. gröna färgen men faktun är att de flesta skulle föredra svart eller silver t.ex och gillar man bilen i övrigt så varför inte ge han ett " lägre bud ". Han är ju bilhandlare trots allt och har säkert köpt bilen långt under priset han begär. Tänk den dan du ska sälja bilen eller byta in hos en bilhandlare, det första han kommer att påpeka är ju att den saknar skinn och är grön . Visst man kan ta och strunta att ringa till han överhuvudtaget må då får man nästan ta och åka till Tyskland för att skaffa sig en exakt efter sina önskemål . | |
|
zodiaken: Ok, jag förstår din poäng - men allt beror ju på hur säljaren värderat bilen. Ligger den i prisnivå med en likvärdig silver, svart eller blå bil så kanske det finns utrymme att pruta pga den gröna färgen. Man kan ju alltid försöka... ;) roadZter |
|
mackan325 |
I expressens bilbilaga härom veckan hävdades det att en grön E39 skulle vara 30kkr billigare än en silver eller svart i tyskland. Ingen ville ha en grön bil där sades det... |
|
mackan325: Ja, se där - ingen rök utan eld. Det är ju bara att gratulera alla som gillar grön färg om priset är bättre! =) roadZter |
|
|
Hehe. allså ni e för goa. Välj rätt färg annars blir andrahands värdet betydligt sämre. Att vita bilar e lite svårare o sälja visste ja. Nåväl tur att bilen ja tänker köpa e silvrig med svart läder då :) Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
wendtan: Vem har påstått att värdet blir betydligt sämre om bilen är grön? Vi snackar en aning lägre pris. Du erkänner ju själv "färgproblemet" när du säger att du vet att vita bilar är svårare att sälja, bara för att just du verkar tycka att en bil med grön lack är snyggt är ju faktiskt inte relevant i sammanhanget - eller hur? roadZter |
|
|
Jag hae svårt att tänka mig att det är "vanlig" mörkgrönmetallic som sänker värdet så mycket, snarare glaciärgrönmetallic...den borde rimligen vara svårsåld. /Simon |
|
|
DanneZeta: Ja håller med om att mitt färgtycke inte spelar in i denna diskussionen. Men ungefär samtidigt som ja sålde min bil sålde en kompis en liknande bil svart metallic med sportstolar. Han hade marginellt större respons på sin bil. Att min bil skulle sålts tilla ningen lägre pris på grund utav sin bostongröna färg löper ja inte en sekund. Men återigen, att mängden gillar silver o svart mer än grönt är ju givet. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
wendtan: Återigen talar vi inte om enskilda fall, den personen som köpte din bil kanske var extra förtjust i grönt och då är ju ingen gladare än både säljare och köpare. Det finns ju en logisk förklaring till att nya bilar till största delen är (som vi sagt tusen gånger) i färg: silver, svart eller blå. Men om ett några år kanske trenden är gröna bilar, who knows... roadZter |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
ang automat, så tror inte jag heller att de skulle sänka priset. Däremot skinn , det är ju inte kul utan skinn. Och skulle de vara utan Klima får man ju inte betalt för dem. Vi får väl se hur mycket jag lär krypa innna jag blir av med min med Steptronic i ;) Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En mörkgrön bil är snyggt så det så.:)) MVH Hasso |
|
Don't get me wrong, so do I... =) roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.