|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad tror ni experter om den här bilen? Länk Priset verkar ju rätt OK med tanke på årsmodellen och miltalet, går väl alltid att pruta lite också. Det negativa är väl att bilen saknar det alla talar om, SCHinn :) Att den är importerad drar väl också ner priset lite. | |
|
En detalj jag la märke till direkt är att den har tonade bakblinkers något simpelt på en E46a, annars om servicebok och skick är okej så är priset acceptabelt. MVH Stephan |
|
|
Automat drar sannolikt ner värdet på denna typen av bil skulle jag tro. Avsaknad av SCHinn bli kinkigt för att inte säga MYCKET kinkigt när den ska säljas sannolikt. /Simon |
|
|
tror, till skillnad från simon_en, inte att automatlådan drar ner värdet så mycket. Verkar som om många idag efterfrågar automat, även på bilar som 328ci! Däremot är det där med skinnet lite värre...prutläge helt klart! Bästa köpet tror jag att du gör om du själv importerar en bil, om du har viljan och orket! Finns en del tusingar att spara på dylika bilar om du köper dem i europa... Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag har den inställningen att skinn är på gott och ont, kallt på vintern varmt på sommaren, men snyggt och hyfsat tåligt Visst finns det stolsvärme,men det tar en stund innan den blir varm. Automat föredrar jag också och en E46 328 c är en bil som jag själv skulle kunna byta till mig.Egentligen så skulle en sådan passa mitt bilbehov bättre än E39,men nu får jag väl nöja mig med en sådan. Så inställningen till skinn o automat är nog väldigt olika.Kan tänka mig att 50% vill ha automat numera,iallafall den lite äldre generationen. Har du sett Johans 328 med individualskinn Länk MVH Hasso |
| hasso: hade betydligt hellre köpt Johans bil, tycker dessutom att individualskinnet är otroligt läckert till den svarta lacken/inredningen! | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kalle: Jag är lite klyven i det fallet, men färgen ska visst se kanon ut i verkligheten enligt hörsägen. och förmodligen stämmer det. Och Johan är en fena på att hitta läckra vagnar. så lite vill ha känsla finns ju där automat och allt:)) MVH Hasso |
tqs |
Shit, dom där individualköparna släpper visst alla hämningar =) |
|
Oskar: Att bilen är grön tror jag gör den lite mer svårsåld (och därför billigare). Svart, silver och blå lack går alltid lättare... roadZter |
|
| Ja det är väl det jag hängt upp mej på också, precis som du säger så hade bilen antagligen redan varit såld om den varit svart med SCHinn.... och då gärna individual saffransgult! | |
|
Hasso och nofx16.....vad tror ni...vill verkligen så många ha automat på en coupé tror ni...? Jag är tveksam... /Simon |
|
Simon:Jag tror det är lite generationsstyrd, och var folk bor, de som kör mycket i stan vill nog gärna ha automat.och steptronicen är ju lite mer än en vanlig automatlåda.Men jag tycker mig märka att det blir fler och fler automatbilar oavsett märke. Och nu när bränsleåtgången inte är det största argumenetet pga förfinad teknik och bättre lådor så blir det ännu mera poppis.Min åsikt. MVH Hasso |
|
Oj, varför har de klistrat fast gul galon över klädseln på Johans bil? :-P *ryser* Angående den 328ci A du funderar på så håller jag med hasso, skinn är på gott o ont. Jag köpte en med grand turismo klädseln för att jag gillar skinn, men inte alltid att sitta på. Delskinn passar mig perfekt. Automatlådan gör nog inte bilen svårsåld, och priset verkar normalt pga. låga mil. Vill du ha en bil som passar som handsken skall du nog ta hem en från en handlare i Tyskland. Utbudet är ju väldigt bra där. Hör av dig om du behöver hjälp med import Oskar. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
| Ja, ska man importera en bil så är det inte pga priset utan möjligheten att plocka hem en bil med just den utrustningen/färgen som man vill ha. | |
|
simon_en: Håller med hasso till fullo. I takt med att automatlådorna blir bättre så blir också fler och fler intresserade av att ha en automatväxlad bil. E46 coupé är ju för övrigt en stilren bil som inte riktar sig till någon speciell målgrupp, utan kan tänkas passa nästan alla sorters förare; även den lite äldre generationen. Oskar: Jo det är ju rätt, men det är inte precis någon nackdel att du dessutom sparar ett par tusen, eller hur? :-) |
|
| Annars kan du väl alltid ge han ett skambud p.g.a. att skinn saknas + att den är grön ! | |
|
Vet inte om jag håller med dig M 3, en bil utan skinn är ju inte en bil med saknad av standardutrustning direkt. Inte heller att den är grön är väl ett argument för att den ska vara billigare. Vill man ha en bil som inte är grön och som inte saknar skinn så får man väl titta efter en sån. Ingen av "egenskaperna" är väl särskilt ovanlig så objekt lär inte saknas. Hade jag velat haft en svart bil hade jag inte åkt iväg å tittat på en silver för att ge ett skambud ;-) -------------------------------------------- Länk |
|
|
Ge ett skambud för att den är grön? Varför skulle man göra det? Det finns en uppsjö med människor som gillar gröna bilar. Det är som att ge skambud på en silver för att just jag inte gillar det typ. Jag tycker priset verkar anpassat efter utrustningen om man kollar på övriga 328Ci på bytbil. /Per |
|
|
Allså kan ni helt ärligt tycka att B.R.G till exempel är en ful färg? Tycker den e helt rätt på E36 tex. Hade själv en bostongrön 323 Coupe som var riktigt härlig o se på, när den var ren :) Att denna bilen i fråga saknar skinn kommer göra den mindre attraktiv på beg marknaden när den ska säljas. Så är det bara. Fråga Simonen han o ja är överens där. De verkar lixom målats upp en bild där en bmw from 91 då E36 släpptes bör ha skinn för de e en status grej? Kan iaf säga att hade min e36:a haft skinn hade den sålts lite fortare och troligtvis till ett bättre pris. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
zodiaken + wendtan: Visst är det många som tycker att grönt är snyggt, även jag - speciellt i kombination med beige skinn. Dock är det så att det finns ruskigt många fler som föredrar svart, silver och blå. Just därför får gröna bilar (även om just ni tycker det är konstigt) en aningen lägre prislapp. Likadant är det för röda och vita bimmers... roadZter |
|
|
D-Z: Jag menade inte så. Priset må vara lägre. Men vad jag menar är att man inte kan ringa och säga: "Hörrö grabben, bilen är ju grön, jag bjuder 15´ mindre än du begär" Man ringer ju inte på en bil som man inte gillar färgen på....eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.