|
|
|
|---|---|
|
Som iaf en del av Er vet av mina tidigare frågor är jag ju på jakt efter en 540. Nu är det så att jag har fått nys på en sån som går i Norrköping. Då jag ju är väldigt ny på BMW överhuvudtaget så undrar jag om det finns någon snäll själ i Norrköpingstrakten som skulle kunna hänga med mig på en ev provkörning av denna bil? Jag vet ju inte hur en sån ska kännas varken i motor lr kaross, vill ju inte bli lurad. | |
|
Börja med att kolla om någon här känner till den. Var står den? färg? bilhandlare? bjud in alla till bilen på lördag... Du bjuder på fika o bulle.. |
|
|
Vet inget om den än så länge. Bara spånar lite om det fanns nån intresserad här. Det jag vet är: 540IA(sedan) "fullutrustad" en ägare i tyskland innan nuv ägare 14k mil Importerad för ca 1.5 år sen av Norrköping Bil trading(det är också de som tipsade om den, den som ahr den ska köpa annan bil av dom). Så fort jag vet mer kommer jag skriva det. Och Ja jag bjuder gärna på bullar och fika till den som hänger med å hjälper mig när det blir aktuellt. Kan tom bjuda på en bira lr två, då efter provkörningen självklart :) Han pratade om ca 100" för den, Vettigt pris? Tycker själv att 90" låter som mer rätt. |
|
|
hmmmm, svårt att bedöma pris när du inte berättat om årsmodell! Ett sätt att bedöma priser är att kolla i detta eminenta forums BMWBörsen, sök på 540 så får du hela utbudet. Lycka till, för lyckan är nog just en 540 (E34 då förstås)! ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Låter som LÅGA mil för pengarna.... Bestäm en tid typ 1500 på lördag den adressen i Norrköping o hoppas på att det kommer lite BMW folk.. |
|
|
Låga mil för pengarna säger ni.. Får väl göra testet enl beg tipsen å kolla mätarställning. Det är en årsmod 94. E34 Har ju ett problem till och det är att min saab måste säljas innan jag kan handla något. Men som sagt, så fort jag vet något mer ang vad det är för färg , när man kan kolla på den osv så lär ajg skriva det här. |
|
|
Nu har jag fått lite mer info samt varit och provkört. Bilen är verkligen i gott skick inget att säga om det. Det är en Svartmetallic med regnr: SEA712. Den hade gått ca 16k mil uttagen sent 93 och han ville ha 90000:- för den, rimligt? Den hade f ö allt utom elstolar å navigator. Ägaren verka väldigt seriös och pedantisk, bilen verkade vara i mycket gott skick vad jag kunde se iaf. Vattenpumpen och bussningarna i bakvagnen var nyligen bytta. Den hade blivit regelbundet servad och den senaste servicen var gjord för 500 mil sen. Jag ska dit och slutkolla med farsan på måndag kväll. Om nån är intresserad av att komma förbi och hjälpa mig flukta då så skriv gärna en rad här. |
|
|
Kom upp till stockholm och köp bil så hänger jag mer än gärna på och kollar:-)! Tyvärr lite för långt till Norrköping..... let the Best Machine Win! |
|
|
Bmwsoon!! är du:T2517 på stcs.. Jag bara undra liksom, lycka till med 540´n om det nu blir affär e34:orna är så härliga jag har haft 3 stycken och jag vet inte när jag ska lyckas byta till en e39, jag tröttnar ju aldrig på e34:an nån gång=) Sen om du har blivit "överladdningsskadad" när du hade saab så finns det ju färdiga bolt on kompressorkit till 540´n som ger 410hk utan att du behöver öppna motorn,bara att bulta dit=)) |
|
|
Det stämmer.. Avslöjad! Ja jag är ju lite överladdningsskadad men kompressor känns inte riktigt sport.. vill ju ha dubbla turbiner om det ska va nåt=turbo.. ööh by the way.. vad kostar ett sånt där kit? :) |
|
|
50-70 k beroende på modell, www.esstuning.com Går utav bara *svorglosa*! Mvh Asken som kört överladdat som en flådåre i ett par dar:) |
|
| Asken, Betr. överladdad flådåre, är det för att du pendlar sthlm - Torsby? :-D | |
|
Hehe jovisst det beror ju på om man vill ha turbo kicken,vilket jag personligen kan klara mig utan p,g,a att det blir mera svårkört då..Det som jag tycker verkar bra med kompressorn är ju att man har kraften hela tiden från tomgång och uppåt,och då bevarar den härliga sugmotorkaraktären samt att bilen bör vara mer lättkörd.. |
|
|
Men...sparken i baken är ju just en av turbokörningens stora fröjder.. Det är nog dock en stor skillnad mellan en 4l åtta å en 2.3l fyra.. Åttan har ju vrid så det räcker även utan turbo.. Helst skulle jag ju ha både och.. Mina två favoritljud= V8 muller och turbovinande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.