|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag funderar på hur jag ska strömma musik från min tex android. Bilen har den här utrustningen och jag kan tala i telefon via blåtand. Finns en usb-uttag i hanskfacket men det är ju skitstruligt. Behöver man uppdatera någon mjukvara kanske? Tacksam för hjälp. S609A Navigation system Professional S612A BMW Assist S614A Internet, preparations S615A Expanded BMW Online Information S616A BMW Online S620A Voice control S633A Preparation, mobile phone, Business S676A HiFi speaker system S698A Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control for Teleservices S6FLA USB/Audio interface S6NFA Music interface for Smartphone S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth | |
|
Vet inte om det saknas något tillval, det mesta du behöver verkar finnas med där. Om din telefon är kopplad via blåtand så bör den dyka upp i listan över musikenheter och då är det bara att välja den och starta musiken. Så var det i min bil i alla fall. Men det beror säkert på årsmodell, exakta tillval och version av iDrive. |
|
| Du måste gå in i telefonens blåtandsinställningar för bilen och markera ¨medialjud¨ Hoppas det löser sig! Mvh | |
|
Vad är det för modell och årsmodell? |
|
|
Det är en f07 -2010. Och jag kan inte få in mediabild som alternativ i Samsungtelefonen. I min förra F31 -14 gick det utan strul. Kan jag uppdatera mjukvara i bilen på något sätt, försöka ansluta till usbanslutningen i handskfacket via någon BTdongel eller bara ge upp? |
|
| F07 2010 har ingen combox från fabrik och kan således inte strömma musik-bt. | |
| Har samma strul med min X3a 2013 så tråkigt att inte kunna strömma muski. vanblig blåtand finns dock | |
|
Låter konstigt. I min bil med blåtand vill jag minnas att jag kan strömman ljud från telefonen via blåtand. Det enda jag har provat är att lyssna på en nätradiostation (favoriten Morow) med hjälp av appen ”TuneIn Radio”. Då har även information om låttitel presenterats på idrive:ens display. Telefonen är en iPhone. Låter märkligt att det inte skulle gå med en Android-telefon. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
| Det är inte konstigt. Olika tekniska lösningar i olika modeller, olika årsmodeller och olika utrustningsnivåer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.