AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.166

Ständiga frågan, strömma musik?

Hej, jag funderar på hur jag ska strömma musik från min tex android. Bilen har den här utrustningen och jag kan tala i telefon via blåtand.
Finns en usb-uttag i hanskfacket men det är ju skitstruligt. Behöver man uppdatera någon mjukvara kanske?
Tacksam för hjälp.

S609A Navigation system Professional

S612A BMW Assist

S614A Internet, preparations

S615A Expanded BMW Online Information

S616A BMW Online

S620A Voice control

S633A Preparation, mobile phone, Business

S676A HiFi speaker system

S698A Area-Code 2 for DVD

S6AAA BMW TeleServices

S6ABA Control for Teleservices

S6FLA USB/Audio interface

S6NFA Music interface for Smartphone

S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth
Vet inte om det saknas något tillval, det mesta du behöver verkar finnas med där.

Om din telefon är kopplad via blåtand så bör den dyka upp i listan över musikenheter och då är det bara att välja den och starta musiken. Så var det i min bil i alla fall. Men det beror säkert på årsmodell, exakta tillval och version av iDrive.
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Du måste gå in i telefonens blåtandsinställningar för bilen och markera ¨medialjud¨ Hoppas det löser sig! Mvh
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Vad är det för modell och årsmodell?

Det är en f07 -2010.
Och jag kan inte få in mediabild som alternativ i Samsungtelefonen. I min förra F31 -14 gick det utan strul.
Kan jag uppdatera mjukvara i bilen på något sätt, försöka ansluta till usbanslutningen i handskfacket via någon BTdongel eller bara ge upp?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
F07 2010 har ingen combox från fabrik och kan således inte strömma musik-bt.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har samma strul med min X3a 2013 så tråkigt att inte kunna strömma muski. vanblig blåtand finns dock
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Låter konstigt. I min bil med blåtand vill jag minnas att jag kan strömman ljud från telefonen via blåtand. Det enda jag har provat är att lyssna på en nätradiostation (favoriten Morow) med hjälp av appen ”TuneIn Radio”. Då har även information om låttitel presenterats på idrive:ens display. Telefonen är en iPhone. Låter märkligt att det inte skulle gå med en Android-telefon.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det är inte konstigt. Olika tekniska lösningar i olika modeller, olika årsmodeller och olika utrustningsnivåer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.