AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
926

Vad "nollas" när man gör en reset på oljeservice?

Hi
203
High
XC90 T8 -20
Citroen e-C4x -23
X1 2.0D -15
Min X3:a ska in på oljeservice och enligt avläsning av nyckeln ska olja, diverse filter, klämmor osv bytas.

OM jag istället servar den hos en icke auktoriserad firma (gjort bra jobb förut) som byter allt detta till ett betydligt lägre pris och kör en reset på oljeservicen kommer då även de artiklar som ska bytas enligt nyckelkollen också försvinna eller är det bara själva oljebytet?

Någon som vet?

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Har verkstaden utrustning för att nolla serviceindikatorn så borde det innefatta alltihop tänker jag, har iofs inte haft nån X3-12, men flera andra av samma års och det är som du säger att vid tex en oljeservice så byts ibland andra saker som länkas till en specifik service. Sen är väl frågan om en icke auktoriserad verkstad ”ser” exakt vad som ska servas/kontrolleras? Men gör dom det så borde det vara grönt.

Men tänk på att ev garantiåtgärder i framtiden kanske grusas om boken inte är stämplad av auktoriserad verkstad. Så det bör vara ett rejält billigare alternativ isf, eller om bilen kanske rullat långt så kvittar det..
Hi
203
High
XC90 T8 -20
Citroen e-C4x -23
X1 2.0D -15
Har en spec med kostnadsförslag och vilka komponenter som ska bytas. Bilen har snart rullat 12000 så ca halva priset av de 7´bmw vill ha känns ändå lite lockande...
Men lite tveksam om inte de filter mm som nyckeln indikerar också försvinner

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.