|
|
|
|---|---|
|
Jag försökte mig på att byta xenon på F11 2014 LCI. Öppnade luckan i innerskärmen och det gick bra. Locket på lamphuset är dock skruvat med 4 st torx varav två är omöjliga att komma åt från luckan enl mig. Måste man plocka ut lamphuset eller hur gör man? Finns säkert något knep, tack! :) | |
|
Hej. På youtube finns det klipp om detta och det såg lätt ut via hjulhuset. Så inte skruva loss lyktan som på en E6x. |
|
|
Tack! Ja, jag har sett dessa klipp på youtube men de stämmer inte för min bil. Det är ingen gängad plastkåpa på lykthuset utan 4 torx istället som inte går att komma åt genom luckan. Kanske är det skillnad på LCI och pre-LCI. Eller så beror det på att mina strålkastare är adaptiva (kurvljus och helljusautomatik). Någon som har något tips eller instruktion för att skruva bort lyktan. |
|
| Nä att du har adaptiv strålkastare har inget med det att göra inte heller heljusautomatik. Är du säker på att det sitter med torx säkert lamphuset men jag har svårt tro det. Lys med en ficklampa Hur ska annars lampan sitta kvar om du inte har fångad plast ring | |
| Det var som du sa.. tråkigt. | |
|
Länk LCI, bort med strålkastaren Pre-LCI, byt genom luckan i innerskärmen. |
|
| Tack så mycket! Visste inte att servicehandboken finns på nätet, utmärkt! | |
| Haha, det var ju inget enkelt precis... plocka ner hela stötfångaren för att byta lampa... ska det vekligen vara så!? | |
| Det låter krångligt men går faktiskt ganska snabbt. | |
| Allvarligt? Plocka bort stötfångare för att byta halvljus?! Vad kostar denna operation på verkstad? | |
|
4800:- på Holmgrens i Jönköping Vänster lampa, ingen uppgift på bägge. |
|
| vad menar du US? Xenon lampan byter du enkelt i hjlhuset | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.