|
|
|
|---|---|
| Varningslampan lyser och felmeddelande kommer upp i displayen. Har försökt nollställa med rattutslag men det hjälper inte. Bilen blir väldigt trögstyrd när den aktiva styrningen inte fungerar. Felet kommer och går. Vad kan det vara för fel? Batteriet är nytt. | |
| Om styrningen blir väldigt trög så borde det vara sjäjva servostyrningen som felar. | |
| Och då kan den aktiva styrningen varna också eller? | |
|
Hej nej inget fel på själva servon Dom blir tröga när lampan tänder sig Har grejat med min Byte allt det visade sig att givaren på styr servon var skrot Ny gick inte att köpa, fick byta hela styrväxeln Men i ditt fall tror jag att szl modulen runt ratten är boven Tänder sig anti spin lampan också? Har du möjlighet att koppla bilen mot en dator? Då kan du prova att kalibrera om systemet Kan hjälpa en stund Mvh |
|
|
Länk Här har du min tråd när min krångla Mvh |
|
| Vad gick det kalaset på då? | |
| Nix, ingen antispinnlampa som lyser. | |
|
Byte av szl modulen gick på strax under 7000 kr på bmw Karlstad plus 1200 i felsökning Styrväxel kosta 3000 plus afs modul 1000 kr Allt arbete gjorde jag själv |
|
| Okej, tack! | |
|
Är ratten sne? Prova att köra typ 50 vrid av nyckeln så motorn stannar, starta sen och se om lampan slockna funka på min Allt när bilen rullar Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.