|
|
|
|---|---|
|
Tja. Köpte en 535d i somras. Den hade rullat ca 6500 då premium selektion bil. Tyckte mig känna lite duringar vid segdragning runt 2000 rpm å lite uppåt. Sen försvinner dom. Har provat morsans å deras 12a 535d sedan och den har inga liknade duringar. Inget att göra med däck eller dylikt. Bilen har varit in e på verkstad för å kolla men dom hitta inger. Så att det verka som det va lite sot runt ger en vid slangen. Så den ska i i gen å komma så det inte drar tjuvluft där. Kan det ha med någon spridare att göra? Eller någon annan idé? | |
Transocean |
Gissar bara men optimering (chiptrim) kan resultera i vibrationer från vxl-låda. Om bilen går betydlig bättre än den andra 535d du testa så... |
| Helt original. Endast 7000 mil nu | |
|
Hur vet du att det inte är däcken? Har du testat olika hjul? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har också problem med "duringar" IBLAND vid rattutslag, oftast i och ut ur rondeller så durrar ratten på samma sätt som när Lane Departure Warning är aktiverat. Jag har det alltid avaktiverat så det kan inte va den som slår in... Sjukt störande. BMW hittar inga fel på bilen. Har gjort hjulinställning + samma fel med vinter och sommardäcken. |
|
|
Ethum, Förr brukade man ju misstänka knutarna fram när det känns så eller låter när man svänger med drivning. Du har ju en 4wd så av den anledningen kanske knutarna måste uteslutas? Verkstaden borde iofs ha koll på såna enkla grejer. Själv har jag något slags brummande som uppträder vid gaspådrag (måste inte vara mer än "öka farten") och har en period på ca 1 Hz mellan topparna. Det är bara beroende av farten, inte varvtal. Ingen annan hör det så jag börjar tro att det är ett hjärnspöke. Tror inte det fanns där från dag ett men har sen bilen blev några veckor gammal varit där och lika tydligt/otydligt nu efter drygt tre år. Ingen aning om vad det kan vara. Beror inte heller på däck eller fälgar för det är konstant oberoende av sommar och vinter samt däckbyten. Det enda jag kan komma fram till är att det måste vara någonstans efter växellådan (automat) eftersom det bara beror på farten. Men sen är det ju det här att det slutar brumma om jag släpper gasen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.