|
|
|
|---|---|
|
Är på gång att skaffa nya sommardäck 225-55-16 och blivit erbjuden Hancook däck till hyggligt pris. Är det någon som har erfarenhet av dessa däck avseende slitstyrka, grepp, komfort, ljudnivå i förhållande till andra däck eller kanske tips om andra däck som är prisvärda. För min del känns det viktigt att de går tyst. Björsa | |
|
Såg ett tidigare inlägg angående dessa däck och jag tror skribenten skrev: Hörselskydd rekomenderas...Däcken slits mycket fort mm. Så jag tycker du skall leta efter något annat. När det gäller däck så satsa på kvalitetsdäck (Good Year, Pirelli, Continental mm) så slipper du bekymmer. Lite dyrare, men kör du ändå 528 -96 så spelar det väl ingen roll? Mvh Stoffe |
|
| Tips: Undvik Bridgestone. De bullrar som f-n | |
|
Jag kör på Continental idag och är mycket nöjd med dem så det lutar åt att jag fortsätter med samma. Faktiskt var det gummiverkstan som rekommenderade Hancook så jag tänkte i alla fall höra om det fanns de med erfarenhet så nu är jag nöjd med svaret. Det är riktigt att man definitivt inte snålar in på en sån sak som däcken! Björsa |
|
|
Lika här! Kör på Continental Sport Contact på 735:an och dom går mjukt och tyst. Mvh Jocke W |
|
| har provat Falken nu i sommar....klart prisvärt alternativ...... | |
|
Hankook är ett ledande däckfabrikat som det inte är något som helst fel på!Jag har varken upplevt att det har bullrat eller att fästet är dåligt....hmm vissa tror visst att bara för att ett visst märke är känt så är det bäst!!Ett annat bra märke som också inte är så känt är Toyo.. |
|
| Kör själv med Michelin Sport Pilote och är helnöjd. Otroligt fäste. Klart billigast hos Alvén-Ingvarsson (1998:-/st för 235/45-17") | |
|
Har ett par Falken 205/50/16" på min bil idag. OK slitstyrka samt bra grepp när det är torrt. Inte lika roliga när det blir blött. Ibland kan det vara kul med uppställ i rondell men bara när det är med kontroll... Skräcken lös i ögonen på snubben i Volvon som jag närmade mig med min högersida. |
|
|
Kör på Hankook idag och är jätte nöjd och mina dimentioner är 255/35-18bak och 235/40-18fram inget buller och ett mkt bra vägrepp även vid lite väta. |
|
|
Har haft Hankook 235/45-17 på min E34. Det var ingen vidare upplevelse. Iofs gick dom ganska tyst men det fanns klara problem med vibrationer (ej obalns) i vissa farter. Efter ett antal besök hos lokala däckfirman blev jag till sist erbjuden nya Pirelli P6000. Efter att dessa monterats så försvann vibrationerna helt. Dessutom har jag en bekant som har exakt samma problem på sin E34 med Hankook däck så man blir ju faktiskt lite skeptisk till just det märket. //Sahlin |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vid däckköp får man vad man betalar för. Billiga däck är billiga däck. Har åkt på Uniroyal i flera år. de är prisvärda man får mycket däck för pengarna. Rundhet och lättbalanserade har de alltid varit. Har fått samma betyg i tester som Michelin men är billigare. När jag köpte nya 17 tums hjul var det slut på Uniroyal rainsport. så jag fick Conti sportcontact 2 till samma pris,235-45 . Det är kanondäck ,men de kostar 300-400 kr mer än Uniroyal så jag hade nog valt det alternativet om det funnits på lager. Hasso |
perry_ mason |
Vad du köper...så köp inte Hankook.."Det rullande problemet" som min gamle Däckhandlare säger..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.