|
|
|
|---|---|
|
Jag blev nyfiken på vad vår BMW 850 har vait utrustad med från början. Har sett att några här har möjlighet att få fram det. Hade varit snällt om någon velat hjälpa mig med det. Bilens chassi nr är EG21030CB10776 | |
|
Länk och knappa in CB10776 Sen trycker du på "Generate PDF" och skriver ut den och sätter i pärmen ;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tack så mycket Ola Här är utrustningslistan. Verkar väl ändå lite halvmagert utrustad eller? Kanske är skönt att där i alla fall inte är den dyra fjädringen:) Vet någon om M sport suspension var lägre än original? Eller det var original fjädring? Jag tycker bilen ser rätt låg ut. Jag trodde jag kunde se vad för fäljar som bilen har levererats med. Men vad jag förstår så framgår inte det här? L801A National version Germany/Austria S240A Leather steering wheel S245A Steering wheel column adjustment,electr. S302A Alarm system S303A BURGLAR AL. WITH TILT ALARM SENSOR S353A Front and rear window green wedge S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S416A Roller sun vizor, rear lateral S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S459A Seat adjuster, electric, with memory S481A Sports seat S494A Seat heating driver/passenger S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S621A BMW Telefon Bedienhör.vorn C-Netz S624A Freisprechanlage für C-Netz S662* BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS S672A CD changer for 6 CDs S676A HiFi speaker system S685A Telephone antenna C-network S690A Cassette holder S704A M Sports suspension S945 BERUECKS. PREISABHAENGIGKEIT |
|
|
Det är inte jättemycket extrautrustning på din, men tänk på att den var ganska fett utrustad i standardutförande. Klima elhissar med mera var ju ganska ovanlig standardutrustning på 1990-talet. Du har inte jättemycket extrautrustning men det enda som min har som inte du har på din är "den där dyra fjädringen" som heter EDC, samt att jag har de smidda 16"-fälgarna som heter Turbin styling, du har nog kryss-spoke som original. Sen har jag lumbar support, men det har inte du, men det är någon som bytt stolarna i min. Du har däremot Msprot suspension från fabrik, så den bör ju se ganska låg ut. Välkommen i gänget för övrigt. |
|
|
Får jag förresten föreslå att du går med i följande FB-grupper: 1. Bmw 850 world owners association 2. BMW 850/850 Sverige 3. BMW E31 repairs, modifications and upgrades |
|
| Mitt reservhjul som förmodligen legat där sen bilen var ny ( iaf om man litar på däckets åldersbeteckning) är jag ganska säker på att det är style 9. 16” fälg. Den som det finns både höger och fönster fälg av. Idag sitter det 17” Bmw motorsport. Har för mig jag hade ett par sådana på en m3 E36 en gång. Helt ok fälg. Nyrenoverade och lackade. Bilen har varit i familjen i 10 år nästan. Men bara gått 600 mil på dessa åren. Jag har inte haft något större intresse för den innan men tog hem den i mitt garage i somras. Har åtgärdat en hel del fel. Så nu blir det en rejäl service till våren sen får man väl ut och köra lite👍 | |
|
Aha, för jag har för mig att jag sett någonstans att Styling 9 var extrautrustning, och då borde det ju stå där. Så här ser min spec ut. Kolla rad 6. L801A National version Germany/Austria S214A Automatic stability control (ASC+T) S223A Electronic Damper Control (EDC) S240A Leather steering wheel S245A Steering wheel column adjustment,electr. S298A BMW LA wheel turbine styling S301A Alarm systems S303A BURGLAR AL. WITH TILT ALARM SENSOR S320A Deleted, model lettering S353A Front and rear window green wedge S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S416A Roller sun vizor, rear lateral S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S459A Seat adjuster, electric, with memory S488A Lumbar support, driver and passenger S489A Lumbar support, passenger, electr. S494A Seat heating driver/passenger S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S528A AUTOMATIC AIR FLOW CONTROL S537A Independent ventilation control S656A Radio Bavaria C Professional S671 CD 10 Selektion S676A HiFi speaker system S690A Cassette holder S860A Additional turn indicator lamp |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.