|
|
|
|---|---|
|
BMW X3 3,0d -05 har haft in bilen och spolat växellådan men efter ca 1 månad så lös varningslampan för växellådan och bilen gick ned på felsäkerts läge stänger jag då av bilen och väntar ca 15 sek så fungerar den igen och lampan har då slocknat sen kan man köra ca 3 veckor igen innan nästa gång jag måste köra moton lite innan jag lägger i driven annars segar den igång det verkar som växellådsoljan måste pumpa runt först kan det bero på oljefiltret i lådan eller för lite olja Tacksam för svar | |
|
Hej, Jag vill inte påstå att mitt förslag träffar rätt här , men batteriets kondition kan spela roll. Prova att ladda det en längre tid och se om problemet lättar ett tag. /Lennart |
|
|
Bytte dom silen i lådan? Gjorde dom detta innan eller efter bytet? De gånger jag haft problem med felsäkert läge som kommer och går har det varit stopp i silen. Som lenwib säger ska batteriet vara bra och laddat annars kan det uppstå många konstiga fel. |
|
|
Tack för dessa råd jag ska byta filtret och ladda batteriet så får vi se än en gång TACK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.