|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Yes,även slitagevarnare :-) | |
|
bytte skivor och belägg. bytte däck och betala däckhotell.rekond in o utvändig handtvätt.nya torkarblad.vill minnas att det gick på ca 6500.skivor o belägg bak,visserligen.på bw motorteknik uppland väsby immis |
|
| Bytte skivor bak, belägg och slitagevarnare nyss på min 535d f11 2012. Allt från Brembo = bra kvalité, rejäla 345 mm-skivor. Kostade 3000 kr inklusive frakt och ett par nya Bosch torkarblad till framrutan, bytte dock själv men det tog inte mer än två timmar kanske. | |
| Kan tillägga att det var lättare att byta än på en äldre bil, vilket förvånade mig, tack vare den elektriska handbromsen = inga handbromsbackar! :) | |
| Skrev lite luddigt ovan, det var alltså skivor, belägg och varnarkontakt, allt bak, priset gällde. | |
|
Inga handbromsbackar på F10/11?! Hur fungerar det då, via de vanliga beläggen? Jag vet att det finns, men trodde inte det satt på dessa. |
|
![]() 13.397 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jomen, är elektrisk handbroms på F10/F11 (även pre-LCI också om jag minns rätt). Stämmer, sitter en liten motor på bromsoket så det är den vanliga färdbromsen som används även för handbromsen. Kul så länge det fungerar - mindre kul när det börjar strula (ungefär som den elektriskt utfällbara dragkroken) :-) @Daniel123 : Vilken metod använde du för att trycka tillbaka kolven in i bromsoket? |
| Lätt som en plätt ;-) :Länk. | |
![]() 13.397 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jomen, full koll på det där :-) Min fråga var egentligen en maskerad indirekt en fråga om ett diagnostikprogram användes (eller om man körde den lite omständigare varianten att skruva in den för hand). Lättare än en plätt är ju att bara trycka på "Retract piston" i diagnostikverktyget :-) |
| Körde metoden i youtube-filmen, dvs där man snurrar tillbaka handbromsen medurs med handkraft tills det blir motstånd, fungerade perfekt. | |
| Slangen:Roger that! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.