|
|
|
|---|---|
|
Hej allesammans, Det är så att jag har fått problem med min GPS. GPS drar 2.5 A hela tiden och går inte ner i stand-by läge (drar ur batteriet). Det är ett känt fel som BMW fixar om man har en upp till 3 år gammal bil. Nu har jag en som är 4 år och tänker inte lägga ut 20 kkr för en ny enhet. Det borde rimligtvis vara ett relä eller liknande som är trasigt inuti som går att byta ut. Är det någon som vet något om detta problem eller känner någon duktig elektriker som kan fixa det. Tacksam för era kloka svar Henrik | |
|
Hej, Standbyläget aktiveras genom att grundenheten skickar ett meddelande (via I-bussen) till naviläsaren att bilen är avstängt, detta har tydligen inte uppfattas av naviläsaren. Om kallstart av bilen eller uppgradering av naviläsaren inte hjälper så måste man byta ut enheten. Ett annat alternativ är att koppla matningsspänningen till naviläsaren via ett relä som går till tändningen (+12 vid läge 2)eller till bakbelysningen (t.ex.). Detta klarar alla bilelektriker av och bör inte ta mer en 1 timme att fixa. Alltså en enkel lösning om navin fungerar för övrigt. Lycka till. George |
|
|
Tack George för tipset! Jag ska kontakta en elektriker. Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.