AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
9.448

Köpråd 428/435

Sida 2 av 2
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Den har comfort access, jag hoppas du inte parkerar bilen precis utanför din bostad. Comfort access är en utrustning som höjer risken för stöld avsevärt.
Verdi
Han får väl skaffa en plåtburk att lägga nyckeln i. :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Såg det på TV4-nyheterna. Nyckeln i folie, i en plåtburk, i kylskåpet var rekommendationen. Lyxigt med comfort access... =) Allt för att inte behöva stoppa handen i fickan och trycka på en knapp.
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Biltillverkarna har brustit i säkerheten. Ansvaret bör ligga på dem. Går det att starta bilen utan nyckel är det bilens fel. Som någon annan också påpekade, tjuven stjäl faktiskt signalen = olagligt.

Snart kommer key-by-phone bli standard och bilens brandvägg måste vara säker. Just nu är säkerheten i en övergångsfas men ansvaret ska bara inte kunna ligga på konsumenten.

Jag tycker comfort access är ett av de bästa tillvalen. Att fingra med nyckel är så onödigt, osmidigt och tidskrävande.
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Ang. comfortaccess var det enkel matematik för mig när jag var i valet; high risk+ low reward = No go.
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
Köpte inte heller comfort access. Gillar att använda nyckeln, samt att jag ofta använder bakluckan och då öppnar man ju den med nyckeln med en bit kvar till bilen.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Någon som är intresserad av byte, alpinvit m2 -17 man mot en 4-serie /grand coupe helst bensinare endast 6-cyl och ska det va diesel endast 6-cyl! Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.