|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har funderat ett tag nu på att byta mina bakre bromstrummor till bromsskivor, men det är några saker som jag bara inte kan få en rimlig lösning på främst då, om jag byter till skivor....hur gör jag med handbromsvajern? var kan jag sätta handbromsbeläggen? | |
| Ditt största (?) problem borde vara om du har fästen för oken...Har du det så är det "görbart", men med en hel del huvudbry gissar jag... | |
| Har sett folk som gjort det på sin E30 så antog att om en E30 har det så borde de lite senare modellerna bland annat E36 ha det? men antar att det kan finnas undantag, om det är ett piss jobb är jag inte direkt orolig över då jag gärna jobbar på bilen och gör sakerna själv för att få lite erfarenhet. Jag får ta och kolla om den har fästen till oken | |
|
Man kan ju byta bärarmar så klart...Men att svetsa dit egna fästen själv kan kanske leda till en ombesiktning? Enligt denna Länk så är det just olika bärarmar beroende på om man har trummor eller skivor bak... Det lättaste är nog att byta bärarmar, då får du allt som det är tänkt (okfästen, fästen för handbromsvajrar samt handbromsbackar mm) |
|
|
316 -98... visst kan du byta genom att skaffa bärarmar från en med skivor men är det värt det? Det blir många timmars arbete för ett så, egentligen, onödig grej. Ärligt talat så hade jag exakt samma planer för min 318i E36, men det var mer än 10 år sedan då när en E36 var som populärast. Lägg tid och pengar istället på en extra bra service om du är mån om din bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.