|
|
|
|---|---|
|
Tjena, är såhär att jag tänker köpa några 19"are att ha i vinter och funderar lite hur stora däck man kan ha på en E91a utan att de tar i någonstans. Är speciellt intresserad av höjden på däcket hur högt de kan vara innan de tar i. 225 45 19 tror någon att de funkar eller är de för stort så att säga? Bilen är sänkt, någon som har några tips på hur man kan ta reda på om de kommer passa eller inte? Tacksam för alla svar Mvh | |
|
Länk Här tex kan du jämföra hur mycket det skiljer på originaldimension och 225/45/19. Ingen bra idé alls utan direkt olämpligt/olagligt om det ens passar utan att ta i. |
|
|
Det finns en klisterlapp som sitter på B-stolpen, där finns det med ett antal olika däckdimensioner som BMW har godkänt - håll dig till dem. MEN det beror även på hur fälgarna ser ut! Bredden och inte minst inpressningsdjupet på fälgarna påverkar om hjulen passar eller inte. Den dimensionen du angav är extremt mycket för stor! Ca 8,5% större rullomkrets än vad du ska ha - det är mycket och olagligt! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Dom kommer inte ens gå in i hjulhuset... | |
| Du får gå ner i profil på däcken, 225/35/19 ska funka, men inget att rekommendera på ett par vinterdäck | |
|
Vad är syftet med så stora däck? Felvisning på hastighetsmätaren och otrevlig estetik är två saker jag direkt ser som negativt. |
|
|
225/35-19" fram och 255/30-19" bak är väl BMW original dimension men det går ju att klämma dit bredare om så önskas? Jag körde med 235/35 fram och 265/30 bak t.ex på min utan problem. Men allt beror ju på bredd och ET på fälgarna. Men åker du BMW original fälgar i 19" funkar dimensionerna ovan iaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.