|
|
|
|---|---|
| Tänkte byta lite bussningar på min e91 - 09. Kan någon rekommendera något bra verktyg för ändamålet? | |
|
Exakt vilka bussningar menar du? Det finns ett antal olika dito i bakvagnen och några i framvagnen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Nedre länkarmsbussningen tror jag att det är. Den som brukar knaka och låta på denna modell om jag kommer ihåg rätt. | |
| Nr,3Länk. Klassiska Gnällbussningarna :-). Tyvärr e det lite speciellt pressverktyg för dom rackarna har jag för mig. Bytte bägge på min kärra för 1,5-2år sedan. Börja låta igen i somras :-(. Gjorde ett litet hål i varje o spruta in lite hydralolja. Har varit knäpptyst sedan dess. Detta gjordes för 3 månader sedan. Länk :-)) | |
|
Har nyss bytt precis den bussningen, utan några större mek-kunskaper. Använde mig av en mutterdragare och gängstång (minns inte om det var m6 eller m8, ta så grov som får plats), några muttrar och brickor tillsammans med tillräckligt stora hylsor för att först pressa ur och sen in med dom nya. Tror det var en ca 32mm hylsa som var i precis rätt storlek för att pressa ur bussningen, sen en ca 44-48mm som mothåll. |
|
|
#Tr1gger Typiskt att man läser detta idag efter att precis ha hämtat ut bilen på Bavaria efter byte av just dom två bussningarna, det lät hyfsat smidigt. Men kulle du vara intresserad utav pris så gick det lös på 2900:- med material och jobb. Kändes ändå ganska värt efter att ha bökat tidigare med bussningar utan riktiga verktyg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.