|
|
|
|---|---|
|
Hej på er kära forumdeltagare! Jag har en fråga kring en bil som jag säljer. Varför är det så få intressenter då bilen i fråga är kanonfin med låga mil och bra utrustad samt till ett attraktivt pris? Kom gärna med feedback. Länk | |
| Bilen, priset och annonsen är klockrena. Har du fått några bud? | |
|
Den verkar ju vettig och till ett bra pris! Det jag kan tänka mig som försvårar är kanske främst två saker: 1. "Dieseldebatten" som gör att många är lite avvaktande inför att köpa en diesel. 2. Privatköp - bilar i den prisklassen är ofta lånefinansierade och där brukar bilhandlare ha möjlighet att ordna gynnsam finansiering. Hade vi inte nyligen köpt en F31:a, skulle jag personligen varit lite sugen... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hela begagnat marknaden är svag just nu. Dels pga säsongsmönster men även pga tjatet om bostadsmarknaden. Gäller även privatleasing marknaden på nya. /Anders |
|
|
Hej! Nope inga seriösa bud på den ännu. Naturligtvis har det kommit skambud i vanlig ordning. Känner själv att det måste vara "Dieseldebatten" som gör att folk inte vågar köpa diesel. Känner ni någon som kan vara intresserad så vidarebefordra gärna. Finns också lite och göra på det redan attraktiva priset.. |
|
| Stämmer nog att marknaden är svag. Däremot tror jag att luxary line tar bort en del intressenter. Mkt ovanligt i Sverige! Lycka till med försäljningen! Bilen ser fin ut och ett lågt pris! | |
|
Luxury line i sig är ett problem om man inte väljer till sportstolarna då standardstolarna är bedrövliga i F30-serien (som i så många andra BMW-modeller) - men i detta fallet har bilen beställts med sportstolar utöver luxury line så jag tror inte att luxury line är negativt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är väldigt få som slantar 230 tusen. Tittar man på vad som rullar ur hallarna är mer än 90% finansierat antingen genom leasing eller lån och de övriga 10% har inte sällan lånat via bostaden. Så det är klurigt med privatköp i högre prisklasser. ------- //Lövet |
|
|
Jag tror det är EURO6-snacket som spökar. Sålde min 320D -14 för två veckor sedan. Fick bra betalt, men det vara bara en enda person som visade seriöst intresse, och som sedermera även köpte bilen. Eftersom jag bor i centrala Stockholm var det även anledning till att jag sålde och snabbt köpte en EURO6-bil. Rätt eller fel, men tror att det påverkar marknaden generellt. |
|
| Kanonfin bil!! Är själv ute efter en 330D med luxury line. men vill ha sedan och Xdrive, Synd. Tror också det är diesel debatten som spökar särskilt i Stockholmsområdet. Lycka till. | |
|
Något som skapar "problem" just nu vid många begagnat försäljningar är också de många rabatterna som finns på fabriksnya bilar av alla märken. Många vill dessutom ha privatleasing, då osäkerheten är stor om värdet på bilarna i framtiden. Då väljer istället en del att privatleasa en ny bil med allt vad det innebär. Dieslarna är också lite kallare just nu. Enligt ex. vis dagens statistik från Bil Sweden för november så minskade dieselförsäljningen med cirka 14%. Andelen dieselbilar var då cirka 41% mot ca 51% förra året. 3-serien är dessutom överlag rätt så svårsåld just nu vad jag har hört. Det lär även komma många rabatter på de nya under nästa år som blir sista årgången av F30/31, så det blir knappast lättare. Samma sak gäller ju 1-serien där det finns "enorma" rabatter på ex vis 118d. Vilket är mycket störande då man själv har en begagnad. /Anders |
|
|
Jag tror det är två saker som ställer till problem 1, dieseldebatten i allmänhet. Jag tror att vi BMW-förare bekymrar oss nog inte så mycket om den eftersom vi vet att avgasdeklarationerna på BMW:s dieslar stämmer till skillnad från många andra tillverkare. Problemet är ju att det inte är bara är erfarna bmw-förare som är bilspekulanter utan en helt del andra som "hört att BMW verkar vara bra bilar, men man ska viss inte inte ha diesel nu det kanske blir förbjudet med diesel snart". 2, Tyvärr tror jag att Luxury Line är ett problem. Personligen om jag skulle köpa en 3-serie så skall det vara en Msport och för mig är det en dealbreaker om det är en luxury line. Hur många 3-serieköpare som tycker det vet jag dock inte men jag skulle tro att det är fler än jag. |
|
| Den har ju bara legat ute i 10 dagar. Ha tålamod. Förr eller senare dyker rätt köpare upp. | |
| Begagnatmarknaden för dessa trevliga vagnar verkar synnerligen trög för säljarna för närvarande. Vilket å andra sidan har varit angenämt när man befunnit sig på köparsidan. Har efter en tid som spekulant under hösten införskaffat en fin f31 330d Modern Line via en känd bilhandelskedja. 7000 mil, sportstolar med läder, elglastak, eldragkrok etc. Pris vid renköp 215'. Som privatsäljare bör man nog förbereda sig på att priserna som går att få ut ligger klart lägre än tidigare.... | |
|
Jag har haft koll på 325-330d, visserligen e91 men dom lågmilade säljs ganska snabbt med begärda priser runt 160. Så där verkar inte kommande dieselförbud spela någon roll än iaf. Jag tror också att just luxuryline drar ner kundkretsen, få som gillar så mycket krom. Som jämförelse så kostar en 330d M sport 279 på Bmw, och då är nog inte 239 realistiskt privat för din tyvärr. |
|
|
Tack för feedback! När det gäller M-Sport och Luxury Line så tycker jag personligen absolut inte att M-Sport ska ha ett mervärde på 40tkr. Jag fattar att många puritaner helst vill ha en M- sport. Dessutom har bilen de mesta i fråga när det gäller utrustning. Har själv en F30 335i Luxury Line och är sjukt nöjd med utseende både in och utvändigt. Den jag har för försäljning är inte min egen utan en polare jag hjälper då han inte har tid med försäljningen pga jobb med egen firma. . Det låga intresset beror nog på det som några av er redan påpekat "dieseldebatten" och att det inte är många som kan betala såpass mycket cash utan måste ha finansiering. Finns en hel del 330d sämre utrustade och med fler mil på blocket som är betydligt dyrare. Exet som ligger ute är just nu billigast i Sverige om man tar hänsyn till mil, och utrustning skick m.m. |
|
|
Kolla vad kvd värderar den till, är inte bindande på något vis och det brukar stämma ganska bra, visst är provisionen ca 10 lax men det budar folk ändå upp, samt så erbjuder dom krita vilket såklart öppnar marknaden något. Jag har dock inte upplevt det svårt att sälja dyrare bilar privat, återigen så är det attraktiv bil kontra pris som avgör. |
|
Pe 49 F11 LCI 520dAT -15 M-Sport xDrive
F11 520dAT -12 M-Sport (Såld) e91 335iAT -07 M-Sport (Såld) e90 320i -06 M-Sport (Såld) |
Jag skulle göra en ny annons och ett pris på låt säga 235K. Jag tycker det ser bättre ut när man "inte ser" att priset är sänkt. Sen skulle jag byta första bilden til en som är framifrån el. likn. Jag gjorde så senast och tycker att jag fick lite bättre "snurr" då. Även jag är av typen att det måste vara M-Sport men det är ju så jag tycker och alla tycker olika. Lycka till med försäljningen och ha en fortsatt fin lördag. |
|
December och januari är väl inte direkt bästa tiden på året sälja bil heller. Bilen ser riktig trevlig med Luxury Line. Har själv det på F30 dock med nya M-ratten. Jätte trevlig bil på alla sätt. Kolla även med din BMW handlare va dom tar för ett säljuppdrag. Sålde min X5 på det sättet och fick mer betald för bilen där än dom högsta buden jag fick på Blocket. Fick som högst bud på 310’ privat, BMW sålde den på 380’. Minns inte va jag betalde i provision. Crille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.