|
|
|
|---|---|
|
Bilen har stått hos verkstaden i 2,5 vecka för lackering och idag när jag hämtade upp bilen så märkte jag först att bagageluckan inte stängde med hjälp av elknappen och att belysningen på bilen inte tändes när jag låste upp bilen. Skulle sen starta bilen och fick en indikation om glödningen var tvungen bli klar innan start. Dock startade bilen direkt och rappt som vanligt. Det var runt 0 ute. Ska jag vara orolig att batteriet har tagit skada av att det är urladdat? Har aldrig fått detta tidigare och bilen är nästan 3 år. Känns som att bilen har stått öppen mycket med ljus i dörrar etc när de fixat med bilen utan laddning. Eller var det bara en energisparfunktion innan volten sjunkit till skadlig nivå? Tacksam för svar tänkte ta upp detta med verkstaden i så fall | |
| Bilen startade utan problem utan startkablar? Då skall det inte vara några problem med batteriet, men sätt det gärna på laddning så det blir ordentligt fulladdat igen. | |
|
IBS-systemet ska ju prioritera bort "onödiga" funktioner om spänningen är lite låg - allt för att säkerställa startfunktionen. Som sagt; ladda upp batteriet med en bra laddare under minst ett dygn. Ladda via polerna under huven så IBS-systemet registrerar laddningen. Laddar du direkt på batteripolerna går du förbi IBS-systemet och då kan det bli förvirrat och inte prioritera korrekt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej, Tack för snabba svar, det gick bra utan startkablar men då var det IBS som "spökade" som gjor mig nervös... Skönt! Batteri till BMWn får mig att rysa i kostnad för byte... Jag laddar bara på dem och har en Ctek MXS 5.0 Polar som känns trygg när det gäller jobbet! Ha det bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.