AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.464

E90/91 farthållare

Hej!

Köpte min bil nyligen och till min förtret saknades farthållare, detta ska ju gå att eftermontera men räcker det att (och går det att) bara lägga dit själva spaken och koda in eller måste ja byta hela plasten med spakar runt ratten?

T.ex skulle denna funka: Länk

Kan inte kolla själv på min bil just nu då den är på verkstad för jag hade den eminenta turen att soppapumpen bröt ihop också så fått byta spridare och hela skiten... Suck.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Här har du en eftermontering instruktion:Länk. Tror dock att det är skillnad på om du inte har multifunktionsratt.

Tack för svar! Så jag måste byta hela och kan inte bara byta spaken? Hittar inget komplett på Bildelsbasen, kanske letar fel?
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Länk
Har du multifuntionsratt? Årsmodell på bilen? Motor?
Hej!

Ja det har jag, eller iaf till röststyrning, volym, låt, bluetooth osv så de är det väl? Bilen står som sagt på verkstad o ja fick bara köra nån vecka innan det sket sig...

Vet dock inte om jag kan ha automatiska torkare, hade ju gärna haft det men hur vet man om man kan?

Bilen är en 320d automat 08:a

Tack!
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Inte direkt vanligt att en 320dA saknar farthållare. Fasen det e nog svårare o hitta utan än med. Din bil saknar ACC/Automatisk klima också?

Vore kul o se vad din kärra är utrustad med. Verkar barskrapad.

Om du tar dom sista 6 siffrorna och inkluderar bokstaven framför dessa o trycker in här:Länk så får du fram vad din bil har i utrustningsmässigt.
Detta fick jag fram, saknades nog aux och lite sånt i listan som jag har på bilen också.

Vehicle options
P7APA Dynamics + Advantage package
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S1CBA CO2 package
S1CDA Brake Energy Regeneration
S205A Automatic transmission
S249A Multifunction f steering wheel
S255A Sports leather steering wheel
S2CYA BMW light alloy wheel, spider spoke 158
S2PAA Wheel bolt retainer
S321A Exterior parts in vehicle color
S441A Smoker package
S481A Sports seat
S4ADA Interior trim strips, alu, brushed, fine
S502A Headlight cleaning system
S520A Fog lights
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S563A Light package
S609A Navigation system Professional
S612A BMW Assist
S616A BMW Online
S620A Voice control
S633A Preparation, mobile phone, Business
S704A M Sports suspension
S845A Acoustic belt warning
S855A Language version Italian
S863A Retailer Directory Europe
S884A On-board literature, Italian
S8SPA Control unit COP
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Den va ju rikligt utrustad! Lustigt att farthållare saknas. Trodde detta ingick i paketen Dynamic/Advantage. Kanske annorlunda när den sålts i Italien?!
Ja, tycker det är rätt löjligt med allt annat att man inte valt det liksom, hade inte ens en tanke på att det skulle saknas förrän ja körde hem bilen o inte hittade spaken hehe
Saknas även stolsvärme vilket kanske är mer logiskt för Italien men den har motorvärmare, så ja förstår inte logiken alls faktiskt ':)

Men, då är det bara att byta? kan jag välja en konsol med automatiska torkare? Man ska kunna se detta någonstans läste jag men har ingen aning var :)
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Jag har ett spakställ för E91 alltså med torkare bak och även A-läge. Hör av dig om du behöver det.
Hej!

Kan vara intressant! Behöver bara veta om jag kan ha automatiska torkare eller ej.

Maila mig gärna pris.

Thompahbg@gmail.com

Tack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.