|
|
|
|---|---|
|
Någon som har något tips på hur man enklast dra in kabeln för kupéuttaget. Tycker jag har gjort min google-reserach men hittar ingenting just för GT'n. Det börjar bli säsong för is och snö nu, vilket är härligt, så det börjar bli dags att fixa detta! //Stenback | |
|
Jag lyfte ur innehållet i en box på högra sidan (i färdriktningen) i motorrummet och borrade hål i den. Från boxen fanns det sedan en kabelgenomföring som ledde in i kupén. Hålet tätade jag sedan med något kitt. Vill minnas att jag fick tipset från en BMW verkstad när jag frågade om råd. Om det är den enklaste lösningen vet jag inte men det var så jag gjorde. /Ronny |
|
|
RYN: Ok, tack för tipset! Ska prova till veckan! //Stenback |
|
|
RYN: Jag har inte tagit tag i detta ännu, men varje gång jag skrapar rutorna känner jag motivationen komma =) Hur gjorde du på kupésidan, gick du via handskfacket eller gick det att komma åt under? Hur mycket behövdes plockas bort? //Stenback |
|
Transocean |
Här ett lätt sätt att dra kabel in i bilen...kolla från 12:00 Jag gjorde precis så på E90:n när jag monterade Defa |
| Det är ju ett tag sedan nu och jag har inte kvar bilen men jag TROR inte att jag demonterade handskfacket utan det räckte med akrobatik och svordomar. Jag monterade inte heller något uttag utan använde en värmare som anslöts direkt på kabeln, överflödig kabel gömdes bakom mattan/isoleringen. Värmaren, en Defa mini nånting, skruvade jag i mattan på mittkonsollen. | |
| Tips.. kolla Mekonomen, de kör kampanj nu. Värmare och uttag för 5 lax. | |
|
Hej! Köpte en sats igår på Mekonomen, så det blir defa + AN MV3 slangvärmare. Får se när man tar tag i det, men hade varit intressant med lite inspiration innan :) Jag ringde mekonomen, och 5kkr gäller inte alla bmw-bilar, de skulle ha närmare 8kkr tror jag det var för min GT 320D. |
|
|
Hej! Tog tag i detta i helgen, fick tips om ett bra ställe för genomföring, se nedan. Länk Den gula plastbiten är för om bilen skulle varit högerstyrd. Borrar man igenom den kom man ut bakom handskfacket. Så det gjorde jag, drog igenom och tätade med sikaflex. Tog ca 45min att montera kupevärmaren (effektiv tid när man inte kliade sig i huvudet). Så det kan vara värt att kika på, vet inte om det är lika i alla F34, men det fungerade på min. Gäller att va noga så man inte borrar fel. Nu återstår att montera slangvärmaren :) Mvh. Magnus |
|
|
Aaaaaaalm: Tack för input, igår tog jag äntligen tag i det och gick på din variant. Ränkte först köra på det sätt som RYN tipsade om men din variant kändes enklare. Om jag skulle göra om processen på en annan bil skulle jag göra såhär: 1. På kupésidan, ta loss plastbiten som sitter under handskfacket (artikelnummer 51459240589, sök på Realoem). 2. Borra ett hål i det gula plastlock som Aaaaaaalm tipsar om. (bakom det gula är det ett svart lock och sen är det några centimeter grå isolering, jag hade borrat rätt långt ner och riktat ner mot fotutrymmet. I alla fall på min bil så fanns det lite kablar på kupésidan som man klarar om man borrar långt ner. Jag gjorde moment 1 och 2 i andra ordningen men hade tur! //Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.