AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.119

550ix 2011 renoverad motor

Kan man räkna med att motorn kommer hålla bättre än original efter renovering? Om jag fattat det rätt så bytte man spridare, cylindrar och lite annat på en 550 n63
Ingen som har fått gjort en renovering av n63 motorn?
Ingen full renovering, men fick bytt spridare på min innan jag sålde den. Nu hade jag den inte så länge efteråt så den höll ju bra då.

Har bara läst en del om den och fått lite indikationer från när jag bytte spridare och intrycket jag fått är väl att motorn är bra men har sina svagheter. Vad det innebär är ju svårt att veta. Antingen så håller den för alltid eller så går den sönder. Det enda jag vet är att om den går sönder så blir det dyrt. Har heller inte fått något vettigt svar på om det finns något man kan göra för att undvika problem.

Mitt spridarproblem kom från ingenstans. Plötsligt så varnade den för drivlinan och så var det med det.

Cylindrar är svåra att byta, eller byte man motorblock? Iaf du skriver inget om vev/ram lager byte, så den sk renovering du hänvisar till är markant bristfällig, skulle snarare vilja säg att det är en ”reparation där absolut nödvändiga delar bytts”. Räkna med att motorn håller lika bra/dåligt som original, du kan inte börja räkna milen från noll utan fortsätt från det miltal motorn hade gått innan ”renoveringen”
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.