AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
584

Bromsbeläggsgivare 745i 2002

Jag skulle släcka bromsbeläggs varningslampan som lyste även fast bromsbeläggen är nya pga att givarna inte var bytta genom att helt enkelt klippa av dom och lägga ihop ledarna, det varnar ju ändå på milen eller så hör man eller känner när det är dax att byta bromsar så hade ingen lust att köpa nya "givare" bara för att släcka lampan så att säga men det konstiga var att jag hittade bara 1 givare fram och 1 givare bak, aha han innan hade redan slitit bort dom tänkte jag men jag hittade ingen kontakt i dosan där man kopplar på de nya givarna i heller så nu till min fråga,
Sitter det bara 1 givare fram och 1 givare bak, räknar man att dom ska slitas så jämt att det räcker så?

jag tvinnade ihop ledarna på den som var fram eftersom den varnade och sen nollställde jag bromsarna fram igen (via trippmätarpinnen) och vips så var varningslampan släckt =)
Hej,

Vad exakt vill du ha sagt med ditt inlägg? Att du ful-lagat en bil som borde ha förtjänat bättre och att du vill ha applåder för det? ;}

/Lennart
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det sitter, mig veterligen, alltid bara slitagevarnare vänster fram och höger bak på bmw. Undantag på placering finns säkert, men troligen aldrig mer än en sida per axel.
lenwib nej jag undrade om det bara satt en givare per axel vilket lus var vänlig nog att svara på, tack för det lus.

och när jag verkligen ska byta bromsbeläggen kommer jag även att byta givarna
inte för jag tycker dom är nödvändiga men just för att det ska vara så
Ok. Jag ber om ursäkt!

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.