|
|
|
|---|---|
|
köpte min bil för några veckor sedan och fick med en fjärrkontroll med 2knappar av märket bosch. Killen som jag köpte bilen av sa att det var bara att byta batterier i den så skulle den funka....sagt och gjort...bytte batterier men ikke!!! Fick med i bland alla papper på bilen en instruktionsbok på tyska med larmet (bosch). Min fråga lyder: Vart i bilen kan man kolla om det sitter ett larm monterat??? | |
Red Devil |
Jag har en kompis som har en 320iCoupé med original larm,(precis som din med två knappar på fjärren), det går inte heller se på hans att den är larmad, dock vid den original stereon(Bavaria) hade han en lys diod som blinkade. på min egen har jag en så kallad CarGuard (immobilizer) som blinkar som bara den. |
| Har du Bmw orginallarm så sitter det en avlång röd diod framför växelspaken mellan knapparna för sätesvärmen. | |
|
Har du originallarm så har du den berömda röda och transparenta "clownnäsan" i vredet till avbländningen av innerbackspegeln. Den blinkar när bilen är larmad. Eftersom du har fått fjärrkontroller som det står Bosch på, har du nog ett eftermonterat larm (om det finns överhuvud taget!). Kolla under huven om det finns en extra sirén monterad. Kolla även efter en efterdragen säkringshållare till larmet (extra sladd från pluspolen på batteriet). Dock kan det vara så att Bosch gör larmsystem som integreras bra och kopplas in i befintlig bilelektronik på BMW. Då kan det vara så att inkopplingspunkterna finns dolt i systemet (inga extra sirener om tutan utnyttjas, inga extra sladdar om befintliga sensorer till dörrar mm används etc.). Då får du nog leta efter själva huvudenheten till larmet. Normal placering av själva huvudenheten till larmet brukar var under handskfacket. Mvh |
|
|
Glöm "clownnäsan"! Det var E-46 jag tänkte på! Det skall i stället vara som Player skrev. Mvh |
|
|
har ingen lysdiod mellan sätesvärmarna! Men det sitter en siren som är monterad aningen under + uttaget under huven. En annan skumm grejj är att det är ett hål ca 1.5cm i diameter bredvid tändningslåset, kan detta ha någonting med larmet att göra?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.