AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
13.746

Passat privatleasing 2700/m

Sida 5 av 6
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
3/4 är ganska ointresserade av vad de kör för bil och ser den heller inte som en statussymbol. Känslor förknippar inte gemene man med bilägande.

Volkswagen erbjuder mycket för pengarna och just därför säljer de väldigt många bilar. Dessutom är Passat (och Golf) inte tråkigare eller tristare än de flesta andra "vanliga" bilarna. Många väljer ju exempelvis en välutrustad Passat istället för en klent utrustad Volvo/Audi/BMW/MB.

Att man kan köra en ny stor bil med skaplig utrustningsnivå för runt 3000:- /mån är väldigt billigt. Vill man ha marginellt mer för det dubbla kan man ju välja det om man vill...

MVH Christofer
Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
2700 /m är klart oslagbart om man kan hålla sig till bilbrgränsningen. Jag tycker faktiskt att Passaten är snygg och det är en jättebra och rymlig bil, men den berör inte. Känslan av att ha en ny fin bil klingande av efter några dagar medan en helt naken 1 eller 3 serie kan leverera en känsla som består.
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Borgenscalle: Håller helt med dig, bra bilar till en relativt låg kostnad men glädjen och känslan att få ut och köra finns verkligen inte där.
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

Har ägt flera nya bmw och passater varvat med varandra, mot en f10 är körglädjen
den samma tycker jag iaf.
Nyare bmw har en riktigt dålig styrkänsla tycker jag. där har dom lite kvar.
Den behöver bli trögare, och mindre kännslig på motorväg. passaten är 100!
Detta är mina reflektioner.
Finns säkert några superracerförare här inne som tycker annorlunda:)

Vilka mera "fördelaktiga" privatleasing alternativ finns för familjebilar och/eller SUV för tillfället?

/Anders
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Autolounge kör superkampanjer på privatleasa Jeep, Fiat och Alfa just nu. Om man är lagd åt det hållet då :) Länk Länk
Jag brukar alltid slå ett slag för Audi, tar man ut en begagnad bil på leasing så kan man komma ner på riktigt bra priser (jämfört med andra premiumtyskar)
Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
Hörde precis att Nissan har kanonerbjudande på Qashqai. 2800/m ink service, vinterdäck, panoramatak och försäkring...
låter väldigt billigt!

/Anders
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
330iA xDrive Gran Turismo -18
Visst är det billigt, men Qashqai är verkligen en äkta skitbil...
Ja inget som lockar. Nån som har koll på Skoda Kodiaq?

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den är så bra i alla fall att det fortfarande är 10-12 mån leveranstid.

Qashqai är i klass med Arona, Ateca osv. En mycket simplare bil så den ska vara oerhört mycket billigare än Passat för att vara aktuell.

-------
//Lövet
Det finns privatleasing och så finns det privatleasing....

Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det där måste ju vara en av de sämsta affärer man kan göra. Är verkligen värdeminskningen 360 tusen på en E220 coupé på 3 år? Låter väldigt högt.

-------
//Lövet
Verdi
Trist motor på den fina mercan. Men ni som tycker det är dyrt har nog inte räknat på vad det kostar att äga en liknande bil. :)
6-7 månader var det på Kodiaq nu enligt Möller Bil, men det är ju långt även det. Fabriken hinner inte tillverka allt som Europa vill ha tydligen. Det verkar vara väldigt mkt bil för pengarna. Jag vet inte vilka företagsrabatter som Skoda ger, jag väntar dock på en offert (som verkar dröja...)

/Anders
Nog bara bita i det sura och beta av resterande tid för denna person.. ;)
Verdi
Mercan kostar inte mer än drygt 500' så den där stackaren sitter nog fast...
Nu är man själv kanske precis inne med det här med privatleasing. Kunde själv som sagt få en Q5:a för ca 4300:- på 2 år/totalt 3000 mil och då känns Mercan dyr.. Må va en trevligare bil men nja...
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Den där mercan är ju verkligen en superdålig deal och jag tror nuvarande ägare antingen insett det eller blivit pank.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.