|
|
|
|---|---|
|
Önskar att få upp en indikering av gällande hastighet på headup displayen, är det möjligt? har gått igenom bilens menyer men ej fått napp. Bild: Länk | |
|
Har du tillvalet 8TH? Isåfall borde det finnas i Headup menyn vad som ska visas och inte. |
|
| Ser du den hastighetsskylten nere i huvudinstrumentet? | |
|
Ser inte den skylten nånstans i instrumenteringen :S Nej verkar inte ha 8TH |
|
|
Har du KAFAS kamera i bilen? Isåfall kan du köpa till 8TH av Bmw. |
|
|
Det kostar ca 6000:- på BMW. Det var det svaret jag fick när jag frågade i höstas hos BMW i Sundsvall. Man kan hu ha mycket roligare för de pengarna tycker jag. |
|
| Har man redan hårdvaran går funktionen att lägga till genom "kodning". Det kräver dock FSC-kod och så vitt jag vet är det bara FCS för uppdatering av kartor som "läckt". Dvs, den borde gå att få till okej pris om man har bra kontakter hos ÅF. | |
| ok, lät galet dyrt, tänkte eftersom jag både har adaptiv farthållare och adaptiva ljus så borde det sitta kameror som även läser skyltar, tar och kollar med min ÅF | |
| Enligt vad haack skriver, så måste du ha rätt kamera. Har för mig den ingår i active lane assist. | |
|
Har active line assist i min om jag inte minns fel :) P337A M Sports package P7LFA Modell M Sport S1CAA Selection of COP relevant vehicles S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S230A Extra package, EU-specific S248A Steering wheel heater S258A Tire with run-flat functionality S2PAA Wheel bolt retainer S2TBA Sport automatic transmission S2V5A BMW LA wheel M Double Spoke 598 S2VBA Tire pressure display S302A Alarm system S322A Comfort access S3ACA Trailer coupling S3AGA Reversing camera S402A Electric panoramic roof S420A Sun protection glazing S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S430A Interior/outside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automatic-dip S481A Sports seat S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S4AEA Armrest front, retractable S4FTA Alu, brushed, high-gloss black accent S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S521A Rain sensor S534A Automatic air conditioning S548A Kilometer-calibrated speedometer S552A Adaptive LED headlight S563A Light package S575A Supplementary 12V sockets S5A1A LED Fog lights S5ACA High-beam assistant S5AGA Lane-change warning S5ALA Active Protection S5ASA Driving Assistant S5DAA Passenger airbag deactivation S5DFA Active cruise control+Stop&Go function S609A Navigation system Professional S610A Head-up display S688A Harman/Kardon Surround Sound system S698A Area-Code 2 for DVD S6ACA Intelligent emergency SOS call S6AEA Teleservices S6AKA Connected Drive Services S6AMA Real-Time Traffic Information S6APA Remote Services S6NWA Phoning with wireless charging S6UHA Traffic Information S6WAA Instrument cluster, expanded equipment S6WAA Instrument cluster, expanded equipment S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package S760A High gloss shadow line S775A Headlining anthracite S842A Cold-climate version S850A Dummy-SALAPA S853A Language version English S885A On-board vehicle literature Swedish S8KAA Dummy-SALAPA S8R9A Refrigerant R1234yf S8SMA Car ident. number visible from outside S8TFA Active pedestrian protection S8TGA Thiefproofing device S993A model year code in VIN S9AAA Outer skin protection |
|
| Då borde det bara vara fråga om FCS-kod och aktivering i bilens system! | |
|
Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.