|
|
|
|---|---|
|
Åkte från jobbet idag, och då på vägen hem bestämde sig ett rådjur att Knattra över Mitt strålkastarglas eller plast vad jag uppfattat det som har gått sönder Bild: Länk Ska försöka beställa ett nytt men hittar bara strålkastarglas: Länk Vilket inte orginal på bilen som jag upfattat det, skulle vilja bara byta plastdelen, Vet ni vart man kan hitta det, känns som jag letat överallt? Sen efter detta byte kommer jag att behöva ställa in strålkastarna igen? All hjälp upskattas extremt HA en bra dag! | |
| De kallar det för glas men jag tror att det är gjort av plast. Du behöver inte ställa om strålkastarna efter bytet. | |
|
Det går att köpa lösa strålkastarglas (plast) inklusive packningen mellan glas och huset. Är lite pilligt att byta då man måste lossa listen under lyktan men annars är det rätt basic mekande. Lyktglaset sitter fast i huset med låstungor som man bara snäpper loss - finns på ovan- och undersidan av lyktglaset. Men kolla noga så att inte lykthuset har tagit skada i t ex. fästen eller interna upphängningen av lyktorna i huset, för det är en rejäl smäll om glaset ska gå sönder så... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...tillägg: Glas/packning finns hos BMW som originalreservdelar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för alla svar! Kollade ev på detta: Länk tror ni det passar? dock ingår ingen packning har en 320i från 99 sedan samnt denna: Länk Om nån hittar något strålkastarglaset billigt med packning skulle det upskattas enormt! Sen har jag även en lite dum fråga kanske, men hur fungerar strålakstarspolningen hur aktiveras den egentligen? |
|
| Den på Ebay ser ut att vara till faceliften. Schiedmann har också strålkastarglas. Packning får du nog köpa separat. | |
| Vad är det för bil/modell? | |
|
320i E46 -99 --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
De på eBay är 02-05, faceliftat. Passar inte din 99'a. De på SCStyling är 98-01, passar din 99'a. |
| Tackar hörrni! Beställde från tyska eBay men behöver dock packning, nån som vet vart man kan få tag i det hittat endast det i kit | |
|
Finns som lös del hos närmaste BMW-verkstad. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har 28 mil till närmsta verkstad tyvär, vet ni om jag kan beställa? Mvh Joakim |
|
|
Schmiedmann.se har hela BMW-originalsortimentet och även ofta "eftermarknadsdelar". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har letat som en galning där men bara hittat hela strålkastare och inte ens lösa glas eller packningar Mvh Joakim |
|
|
Leta upp art.nr. på realoem.com och använd sedan det som "sökord". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack så jättemycket Johan! Löste sig tillslut Ha en bra kväll Mvh Joakim! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.