AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.673

BMW Black Week - 70% rabatt på Connected Drive Services

Sida 2 av 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
MUC, ok det var det jag misstänkte.

Har kikat i bilens specifikation och den är beställd med "6AC" Intelligent emergency call och "6AE" Teleservices.

Blir lite fundersam till om bilen då automatiskt har BMW Connected Drive för att klara de två tjänsterna?

Spontant känns det ganska dyrt att betala ens det rabatterade priset 30% av 2400 kr (priset för min bil enligt BMW:s hemsida) för Connected Drive, bara för att få möjligheten att köpa till ytterligare tjänster.

Så för vår del kommer vi inte att slå till på detta.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
We
966
Weiman
118i M-Sport -24
Johan B: Det är snarare tvärtom, 6AC/6AE krävs för Connected Drive. De är standard på alla bilar sedan 2013-14 någon gång och innebär att bilen har datauppkoppling (combox med SIM-kort).
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
Kan rapportera att det fungerar bra att styra Spotify (inklusive spellistor) från iDrive efter inköpet av Connected Drive. Skaffade en begagnad Iphone 5s för ändamålet, inkopplad via USB-uttaget.
fi
325
fiske & bilar
330e Xdrive touring
Har använt "real traffic information" ett tag nu.

Funktionen fungerar helt ok, den reagerar inte på en gång som väntat, då man ofta sitter mitt i i en kö och samtidigt så lyser det grönt.

Om det redan är kö sedan en (stund) tillbaka så visar den rött, och ganska så exakt vart kön slutar.

Har dock inte provat det ihop med navigatorn.

Med tanke på att det bara kostar 1500 kr för 3 år så känns det värt att beställa om det inte redan ingår.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Funktionen och kvaliteten på RTI är likvärdig som Waze. Men betydligt överskådligare när man har den på bilens display. Även om det är fördröjning så är det väl värt pengarna om man kör i storstadsregionerna med de köer som råder där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.