|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! BMW har ju fortfarande Black Friday-erbjudande (fram till och med imorgon den 27/11) på 70% rabatt på Connected Drive Services, som jag själv lät bli att köpa tillsammans med bilen eftersom jag varken har navigator eller behov av att kunna fjärrstyra bilvärmen eller annat. Dessutom fungerar ju fortfarande inte spotify-integreringen för Android, vad jag förstår. Kan någon se ett bra skäl att köpa detta paket (efter rabatt kostar det en dryg tusenlapp), exempelvis att BMW snart väntas lansera Android Auto för hela modellprogrammet? Länk till kampanjen: Länk | |
| Tack! Funderar definitivt på 2 års kartuppdateringar för 720kr med rabatt. | |
| Ja, det var tydligen 20% för varje enskild mjukvarugrej också! | |
| Jag slog till och köpte det - får skaffa en billig gammal Iphone att ha liggande i bilen så att jag kan styra Spotify via Idrive. :) | |
|
Gäller ConnectedDrive Services och Remote Services obegränsad tid? Hade för mig att man köpte tre år i taget men det står inget om det. |
|
| Funkar inte Spotify trådlöst ens i senaste idrive, eller måste man ha en telefon med usb sladden inkopplad hela tiden? | |
| Någon som vet vad man får för funktioner om man har lilla skärmen och köper till connected drive? | |
|
Om du skriver in ditt chassinummer så kommer samtliga funktioner till just din bil stå på sidan. |
|
|
remotes service verkar gå att få, inte mycket annat. denna kostar för övrigt ytterligare 800kr att få. Någon som vet vilken funktion som är länkad till vädret så man få upp väderprognos på olika orter och om det går att få med lilla skärman? |
|
| Har inte hittat väderappen ännu (om dem ens finns/fungerar). Spotify till android fungerar via bluetooth men man kan inte byta spellista, endadt låt, via bilens knappar samt ser inte "album art". | |
|
Innebär Connected Drive services-köpet bara att man då får möjlighet att köpa till andra funktioner? Eller ingår det utan extra kostnader några funktioner som är användbara i verkligheten i Connected Drive Services? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...kanske ska tillägga: Jag knappar in chassinummer och får då upp ett antal "tillgängliga tjänster", men alla dessa kostar extra pengar att aktivera utöver köpet av tjänsten Connected Drive Services... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| på F11 med lilla skärmen, vad kan få för tjänster förutom remote services (låsa /låsa upp) | |
| Jag får bara error när jag försöker söka på tillgängliga tjänster för mina bilar. Ofullständigt VIN eller liknande, har försökt med alla varianter. :( | |
|
Har du knappat in sista sju symbolerna? För att förtydliga min fråga: Är det bara själva "plattformen" man köper när man köper Connected Drive Services? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har du blockerat 3partscookies? Jag har fått aktivera dessa för vissa saker jag behövt göra nu när jag har registrerat ett konto. | |
| Tänkte köpa till kartuppdateringar, men det visade sig att de redan ingår i bilens abonnemang. | |
|
Johan B, ja i princip är det som du säger. Det är bara själva "plattformen" som ingår i Connected Drive Services. Men det är inte direkt glasklart att reda ut vad som är vad. Till min 430 så ingick Connected Drive utan tidsbegränsning om jag har förstått det korrekt. Även Teleservices (boka in bilen på service och BMW mobile care) och SOS intelligent nödsamtal ingår utan tidsbegränsning. BMW Online (väderprognoser, nyheter) ingick också men i tre år, därefter kan tjänsten förnyas. Sen kan jag köpa till Remote service (låsa/öppna dörrar mm. på distans via en app) för 800kr. Antar att detta gäller utan tidsbegränsning. Concierge Services som man betalar per månad, kan t ex köpa ett 6 månaders abonnemang för 600kr, 12 månaders för 1000kr. Sen finns det en hel radda med olika tjänster som inte går att köpa till min bil eftersom jag inte har Navi i den. |
|
|
I min 328i ingick Connected Drive från ny med ett antal tilläggstjänster. När jag köpte den precis efter tre-årsgränsen fanns fortfarande grunden i Connected Drive Services kvar tillsammans med Teleservices och Remote services. BMW Online, Concierge Services Traffic info och kartuppdateringar hade gått ut vid 36 månader. Det jag har uppdaterat med är kartuppdateringar och traffic info. Förhållandevis rimliga pengar som gör att det inte är värt att hålla på med "piratuppdateringar". Traffic info är gratis i Waze men är trevligt att ha direkt på skärmen. Och väldigt mycket tydligare. Det fungerar lika bra/lika dåligt som i Waze. |
|
|
Beställde "live traffic" för 9kr/1 månad, får ge den några dagar och betygsätta den sedan. E4 (Stockholm) lyste dock i olika färger i morse |
|
|
@Mats och @Fiske - skall bli intressant och höra vad ni tycker om denna funktion. Skiljer den sig något från RTTI, eller är det bara ett annat namn på samma feature? Jag tycker att RTTI har för stor inbyggd fördröjning i sig för att egentligen vara användbar. Ofta det är köer där den säger att det inte finns köer, ofta den säger att det finns köer där det inte finns några köer. En gång räddade den mig genom att lots mig runt en olycka, men den har även flera gånger lotsat mig runt olyckor som inte finns. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.