AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.270

Ta bort paddlar

Zo
15
Zokufam
BMW F30 318D
Tja!

Kan man ta bort paddlarna ifrån en ratt och sätta i en manuell bil?
För jag hittar ingen vanlig M Sport ratt till min f30, men det finns några stycken med paddlar.
ha
734
haack
X3 30d -18

Ja det kan man, det som skiljer stommarna åt är 4 eller 6 hål.
Däremot behöver du ha plasten bakom ratten, men det kanske du redan har i bilen?

Zo
15
Zokufam
BMW F30 318D
Ingen aning, har inte kollat bakom ratten. Vad är det för plast? Är relativt ny på detta.
En till fråga, vart kan man köpa airbags till denna ratt?
ha
734
haack
X3 30d -18

Nr4 på bild, finns i några olika versioner, jag har sån plast ligger sedan jag gjorde tvärtom, köpte en ratt utan paddlar och satte i min f32.
Airbags får inte säljas av bildemonteringar, så får leta på blocket.

Zo
15
Zokufam
BMW F30 318D
Vilken bild?
Okej, går det inte att få tag i på annat håll? Verkar inte finns något på blocket.
ha
734
haack
X3 30d -18

Glömde länk.
Länk

De kommer annonser då och då..eBay hade såg ja!

Zo
15
Zokufam
BMW F30 318D
Alla delar förutom airbagen finns.

Airbags är inte billiga såg jag på ebay, haha!
ha
734
haack
X3 30d -18

Jo men om det sitter paddlar på ratten så har plasten hål för dessa..Rattar utan paddlar har plast utan hål.

Zo
15
Zokufam
BMW F30 318D
Jaha, du menar så! Det är nog lättare att få fram en sådan än en airbag skulle jag tro!
ha
734
haack
X3 30d -18

Ja de tror ja säkert..jag har ju 2 rattar ligger..men ingen airbag..så helt klart är de enklare att få tag på plasten än airbag...;)

32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Har för mig att airbags inte får säljas via blocket heller enligt deras egna regler men hittar det inte listat här:
Länk

Har nog sett någon enstaka där.
Går det inte att återanvända samma airbag i nya ratten. Det gick då jag bytte i E46 från standard till sportratt. Men de kanske ser helt olika ut i rattarna du byter mellan.

/Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096
Zo
15
Zokufam
BMW F30 318D
I see, ja dessvärre ser airbagen inte likadan ut på min ratt och m-ratten. Får väl beställa ifrån ebay. Tack för hjälpen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.