|
|
|
|---|---|
|
Tja! Kan man ta bort paddlarna ifrån en ratt och sätta i en manuell bil? För jag hittar ingen vanlig M Sport ratt till min f30, men det finns några stycken med paddlar. | |
|
Ja det kan man, det som skiljer stommarna åt är 4 eller 6 hål. Däremot behöver du ha plasten bakom ratten, men det kanske du redan har i bilen? |
|
|
Ingen aning, har inte kollat bakom ratten. Vad är det för plast? Är relativt ny på detta. En till fråga, vart kan man köpa airbags till denna ratt? |
|
|
Nr4 på bild, finns i några olika versioner, jag har sån plast ligger sedan jag gjorde tvärtom, köpte en ratt utan paddlar och satte i min f32. Airbags får inte säljas av bildemonteringar, så får leta på blocket. |
|
|
Vilken bild? Okej, går det inte att få tag i på annat håll? Verkar inte finns något på blocket. |
|
|
Glömde länk. Länk De kommer annonser då och då..eBay hade såg ja! |
|
|
Alla delar förutom airbagen finns. Airbags är inte billiga såg jag på ebay, haha! |
|
|
Jo men om det sitter paddlar på ratten så har plasten hål för dessa..Rattar utan paddlar har plast utan hål. |
|
| Jaha, du menar så! Det är nog lättare att få fram en sådan än en airbag skulle jag tro! | |
|
Ja de tror ja säkert..jag har ju 2 rattar ligger..men ingen airbag..så helt klart är de enklare att få tag på plasten än airbag...;) |
|
|
Har för mig att airbags inte får säljas via blocket heller enligt deras egna regler men hittar det inte listat här: Länk Har nog sett någon enstaka där. Går det inte att återanvända samma airbag i nya ratten. Det gick då jag bytte i E46 från standard till sportratt. Men de kanske ser helt olika ut i rattarna du byter mellan. /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 |
|
| I see, ja dessvärre ser airbagen inte likadan ut på min ratt och m-ratten. Får väl beställa ifrån ebay. Tack för hjälpen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.