|
|
|
|---|---|
|
Tjenare.. Har en 335xi manuell 2008. Det sitter bensinvärmare på den men skulle vilja ha motorvärmare med laddare och kupévärmare då jag inte orkar vara orolig att batteriet ska laddas ur hela tiden. Sen har jag stolpe både hemma och på jobbet så vill ha kupévärmaren så jag slipper skrapa rutorna. Men till saken. Jag har kollat på både defa och Calix och det enda som finns där till min bil är blockvärmare och vad jag läst mig till är dom väl rent ganska kassa? 300w är dom bara på. Jag hade helst velat ha en slangvärmare med cirkulationspump. Så, vad anser ni? Och finns det slangvärmare som funkar på min bil med rätt anslutning för att kunna ha calix lr defas kontakt? Och vart bör den monteras på min bil? Mvh | |
|
Välkommen! LF Bros finns med Defaanslutning. Länk Länk Slangvärmare placeras på slang mellan motor och kupéelement. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Tackar! Ok. Men om man monterar en som du tipsade om, kan man då om det är riktigt kallt ute slå igång även bensinvärmaren eller kommer dom motverka varandra? Och om det nu är fler som gjort detta själv, vart får man enklast in kabeln genom torpedväggen för uttaget till kupévärmaren på en e90? Mvh |
|
|
Hur är bensinvärmaren konstruerad, har den en egen krets? Med 1500W slangvärmare ska det till en extrem kyla för att inte motorn ska bli varm... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.