|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tänkte kosta på min bil ett extra oljebyte utöver de som görs på servicen men det gick åt skogen. Problemet är att oljepluggen gick av och bara skallen och lite till kom ut. Pluggen verkar dock vara ihålig eftersom alla olja rann ut. Jag kan tydligt se hur resterna av pluggen sitter kvar i hålet (gängorna ser hela och fina ut) men hur ska jag få ut pluggen? Nu står bilen på pallbockar på en avgiftbelagd parkering... :\ Tack på förhand! /Hans | |
|
Lider med dig :( om den är ihålig så kan du kanske gänga hålet, dra i en bult med en mutter på, låsa muttern mot den trasiga bulten och gänga ut den med den nya bultskallen. Annars så finns det vänster-borrar som borrar åt andra hållet gämfört med en vanlig borr, den kan då förhoppningsvis dra med sig den trasiga bulten som inte borde sitta så hårt längre. Det finns många sätt att lösa ditt problem. Lycka till Mvh Stefan |
|
| Bultar som går av har man ju en tråkig erfarenhet av. Har själv haft av några =( Om det redan är ett hål igenom bulten så har du ju redan halva jobbet gjort för då behöver du nämligen inte bora upp ett. Spring till en järnaffär och köp dej en skruvavdragare som passar i hålet och använd den sedan för att få ut bulten... Ta det bara försiktigt när du skruvar med skruvavdragaren för om du böjer fel och drar samtidigt så kan den gå av i hålet och jag lovar dig DÅ blir det ett h**vete. Men ta det bara lugnt så ska det nog gå, lycka till! | |
|
tjena har lyckats med samma sak men köp en skruvutdragarsats dom är vänstergängade bara att gänga i och skruva ur bulten funkar utmärkt lycka till!! Länk |
|
|
Hej igen! Skruvutdragarsatsen (från Classe O) gjorde susen! Nu är det bara filtret kvar som Hulken själv verkar ha dragigt åt. ;-) Tack för alla svar! /Hans |
|
|
Oljefiltret tar du med stor polygrip,går ej det så slår du en skruvmejsel rakt igenom och vrid filtret,då lossnar det garanterat. Ha olja på packningen innan du skuvar dit det nya så eleminerar du att det bräner fast(om det ändå fastnar så har det suttit läääänge). Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.