|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en begagnad Saab 9-3 där det endast följde med en nyckel. Trodde det skulle räcka med att byta batteri med det visar säg att elektroniken är skadad. Det funkar att starta och köra, så dom bitarna funkar. Däremot vill jag ju gärna ha ytterligare en nyckel, så frågan är, behöver fjärrdelen fungera för att kunna koda in en ny nyckel? Dessutom, går det att köpa en begagnad nyckel och koda in? | |
Transocean |
Det finns s k billåssmedar som fixar detta i en halvtimma. Du behöver inte köpa beggade nycklar eller d y l. Man kopplar datorn i bilens OBD, sen har dom programvara för att hacka/ ändra på startspärren. T ex här Länk |
| Fast just det företaget Transocean länkar till mja...Jag har varit i kontakt med de, frågan gällde om du kunde "kopiera" en nyckel, nyckelämnet hade jag redan...Nej se det gick INTE, för "ebay-nycklarna" (hade köpt nyckeln på ebay) var så "hårda" att deras dyra fina fräs skulle gå sönder...BS om jag får säg. Säg som det är istället, du måste köpa nyckelämne av oss för att kopiera en nyckel, totalkostnad typ 300 kr för kopieringen + ämne, typ 500 totalt? Har för mig att en ny fjärrnyckel inklusive allt ligger runt 1200-1600 på firmor som i länken ovan. En kopiering som denna replikerar en befintlig nyckel, dvs för bilen ser både kopian och originalet ut som en o samma nyckel. Köper man en ny nyckel hos Saab så lär den nyckeln behöva läggas till (med tanke på startspärren)? | |
Transocean |
Känner inte firman jag länka till efter en snabb googling, mena bara att dom finns. Just med Saab är väl problemet att märket inte längre existerar...var ju GM som ägde Saab sist (OPEL) nu när OPEL blivit PSA....vem skall serva bilen???? |
|
Hör me Järna Bilcentrum om du bor i 08 området. Tidigare ÅF för SAAB och hjälpte mig beställa hem en ny nyckel till 9-5 Aeron -03. Kodade in nyckeln mha deras databas med VIN nr. såklart krävs reg bevis och körkort. /Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.