|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en E46 cabrio och det följde med ett vindskydd som jag tror är orginal, då är ihopvikbart och kan packas i en väska. Jag undrar över hur det ska se ut i bakkant - det finns ju två små vaderade pinnar som sticker ut snett bakåt som stabiliserar den vågräta nätytan. På mitt vindskydd till E36 cabrio klämde man fast dessa två pinnar med sufflettluckan men på E46 verkar inte pinnarna nå fram att klämmas under sufflettluckan. Ska det vara så på E46. Såg att man kunde lossa pinnarna med en skruv men inte inte i längsta läget når de fram. Ska dessa vaderade pinnar bara läggas löst mot baksätets ryggstöd (övre bakre hörnet)? Den som haft både E36 och E46 cabrio borde förstå frågan direkt, även om jag borde haft en bild att illustrera med. /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 | |
|
De små pinnarna ska klämmas fast under sufflettluckan ja! Ligger dom inte klämda under luckan så är ju hela installationen mer eller mindre lös även om funktionen att ta bort vinddraget absolut fungerar :-) Niklas Fransosen |
|
|
Det var det jag också misstänkte, utan fastklämt så kan ju hela paketet rotera runt sin egen axel - axeln blir ju de pinnar man stoppat i hålen på bilens sidor precis bakom framstolarnas ryggstöd. Där går det ju inte att sätta i på fel ställe så jag har helt enkelt ett för kort vindskydd - kanske till fel bilmodell eller dåligt OEMat. Ska se om jag kan förlänga de små bakre metalpinnarna så de når fram till under sufflettluckan. /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 |
|
|
Provade igen idag och jag måste gjort något fel förra gången för nu verkar det passa bra - kunde inte kolla klämningen eftersom hardtoppen på men det såg rätt ut nu. Läste även i instr-boken och det ska klämams fast står det däri. /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.