|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag tittar på en nyare beg. 435d x-drive (prod. 2014-08-07). Tänkte köpa och köra en stund. Gillar 4-serien. Bilen har det mesta m... chassi, bromsar, styrning. Jag var dock lite förundrad över att när jag ringde BMW (ÅF) så sa de att m-performance (om jag vill typ få lite mer ur motor) inte finns till denna bilen. ÅF sa även att "vissa modeller vill inte BMW plocka ut mer från och då finns det inte i programmet"... han sa även "att det finns kanske inte toleranser"... Min fråga är då till er - är det så att 435d är gnälliga? Jag har haft en 335d (2008) och där fixade jag +80 hästar utan problem och körde i 3000 mil utan ett enda problem. TG | |
| Handlar inte om motorn så mycket som det handlar om hur BMW vill skapa sitt modellprogram. Din förra trimmade bil du pratar om var väl inte trimmad av en BMW återförsäljare? Är väl bäst att vända sig till andra aktörer om du vill ha mer effekt. | |
| Men ska du byta din bensindrivna som du har nu mot en diesel? | |
| Det finns till 440i. Ger ytterligare ca 40 häst. Jag kör med det. Låter gött i sportläget :) | |
|
Jag har alltid haft diesel (10 år) och saknar det. Så sålt min 435:a och ska köpa en 435d ;) TG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.