|
|
|
|---|---|
|
Har förnyat cabrio-beståndet från E36 till E46 men behållit hardtophissen i garagetaket. Har kvar gamla remmen som passade till E36ans herdtop men den passar inte riktigt till E46 hardtoppen - det saknas ungefär 5-10 cm i längd - stämmer detta om någon annan gjort samma byte? Tror ju inte BMW säljer dessa remmar längre men ska man ge sig på att sy en förlängning - någon som har bild på E46-remmen - så jag kan se om den ser likadan ut. Eller någon som har en att sälja? Eller så bygger men en helt ny vagga i stil med denna Men jag tycker det ser lite svajigare ut än BMWs orginallösning, eller? Länk Någon med erfarenheter av HThiss för E46? /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 | |
|
Är det någon som har hardtophiss till E46 och skulle kunna mäta exakta längder på remmen som man hänger hardtoppen i? Som sagt så har jag rem till E36 som jag funderar på att låta en skräddare förlänga en vill gärna ha exakta måtten. Alltså nummer 4 på bilden här Länk /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Lät lokala skräddare förlänga E36remmen med cirka 5 cm på vardera av de två kortare remmarna och det funkar hitills bara fint. har ju verkligen varit cabsommar i år och hardtoppen hänger bra i garaget, i sin modifierade rem. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.